مهارت + تكنولوژی = قهرمانی

مهارت + تكنولوژی = قهرمانی

امروزه برای رسیدن به سكوی قهرمانی تنها داشتن مهارت ورزشی كفایت نمی كند و یکی از عوامل بسیار مهم در سرنوشت تیم های ورزشی یا ورزشكاران، تكنولوژی است.                       

سالها پیش در مسابقات دوچرخه سواری، دوچرخه سواران سوئیسی كه از دوچرخه های فوق سبک كربنی استفاده كرده بودند قهرمانی را از آن خود كردند.                           

شناگران آمریكایی كه از مایوهایی با تكنولوژی نانو و برگفته از رویكرد بیونیک بدن دلفین استفاده كرده بودند، تمام مدال های طلای آن سری از مسابقات شنا را به خود اختصاص دادند.    

دونده هایی كه از كفشهای مخصوص با تكنولوژی نانو و الهام گرفته از پای یوزپلنگ در طراحی كفشهای خود استفاده كرده بودند به خاطر به كارگیری فوم ZOOM X از بازگشت انرژی فوق العاده ای برخوردار بودند و با توجه به قابلیت تنفس پا در طراحی آن و احساس حداقل جاذبه، بالاترین جای سكو را در مسابقات به دست آوردند.

رانندگان اتومبیلی كه در مسابقات اتومبیل رانی اول شدند، ماشین هایی با طراحی مهندسی كه اصول ایرودینامیكی و بسیار موثر در سرعت و قدرت و شتاب در طراحی ماشین هایشان رعایت شده بود، گوی سبقت را از دیگران بردند.

بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت كه نه تنها تمرین های ورزشی برای قهرمانى لازم است، بلكه بهره گرفتن و استفاده از آخرین تكنولوژی های روز در قسمت های مختلف ابزار، تجهیزات، لباس و … برای موفقیت ورزشكاران  مورد نیاز است. 

شایان ذكر است با توجه به این که دستیابی به تكنولوژی برای همه كشورها یكسان نیست، فدراسیون جهانی یک محدودیت فناوری برای ورزشکاران لحاظ كرده است تا شرایطی یكسان برای تمام ورزشكاران در مسابقات به وجود آورد.                         

در انتها این سوال پیش می آید كه كشورهایی كه ورزشكاران خود را مجهز به پوشش خاص و متفاوت می كنند، چقدر قهرمانی را از آن خود می كنند؟

مرضیه جمیلی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *