پیش فصل سری آ 20-21

پیش فصل سری آ 20-21

لیگ کشور مد اروپا ، چندین سال بود که همزمان با افت تیم های میلانی از استایل افتاده بود و بعنوان تک قطبی یوونتوس شناخته می شد.اما حالا جذاب تر ، پر ستاره تر و مدعی تر شده که همین باعث تمایل بزرگترین بازیکن های دنیا برای پیوستن این لیگ می باشد و حتی فصل 20-21 فوتبال ایتالیا به نظر کارشناسان میتواند پایان سلطه ی 9 ساله بانوی پیر بر کشور چکمه باشد. به اتفاقات اخیر و احتمالی آینده برخی تیم های این لیگ برای سال آینده نگاهی می اندازیم.

یوونتوس؛ بانوی بسیار پیر

شاید چشمان نگران هواداران فوتبال ایتالیا بیش از هر چیز به آندره آ پیرلو باشد. فوق ستاره ی بی وفای اینتر، میلان و یوونتوس، در اولین تجربه ی مربی گری خود تیمی را پذیرفته که سال گذشته مائوریتزیو ساری با وجود قهرمان کردن آن، خیلی زود اخراج شد. البته پیرلو همواره از باهوش ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بوده و این امید ها را در دل هواداران یووه نگه داشته است.

از طرفی آنیلی، رییس باشگاه یوونتوس ادعا کرده که میانگین سنی تیمشان بالا رفته و برای فصل آینده باید تیم جوانتری را به زمین بفرستند. گورخر ها که معاوضه ی پیانیچ و آرتور ملو را تمام کردند باز هم تیر خرید هایشان را به سمت بارسلونای از پا افتاده  پرتاب کردند و بزودی لوییس سوارز مهاجم کهنه کار بارسا را به آلیانز استادیوم  می آورند تا جایگزین ایگواین مسن و دیگر از کار افتاده کنند ولی همچنان با حضور بوفون، کیلینی، بونوچی، رونالدو، کوادرادو، خدیرا و احتمالا سوارز همگی بالای 30 سال سن دارند.

اینتر، کم خرج تر از همیشه

اصلی ترین رقیب یوونتوس برای این فصل اینتر به شمار می رود. اینتری که فصل گذشته با اختلاف یک امتیاز نسبت به یوونتوس نائب قهرمان شد، امیدوار است که با کمک ستارگانش، لوکاکو، لوتارو، اریکسن، سانچز ، حکیمی  و البته اسطوره ی دشمنشان ، دون آنتونیو کنته و مدیران سابق یوونتوس که حالا از ارکان اصلی اینتر به شما میروند، این مونوپولی را به نفع خود به اتمام برسانند.

اینتری که به گفته ی بپه ماروتا، بدلیل خسارت های کورونا نمیخواهد خرج زیادی در بازار بکند، بدنبال گزینه های رایگان و ارزان قیمت است. اینتر تا به امروز در تابستان الکسیس سانچز (قطعی) ، آرتورو ویدال (احتمالی) و کولاروف(احتمالی) را فقط با یک و نیم میلیون یورو به جوزپه مئاتزا آورده، که از نوع خود یک شاهکار محسوب می شود.

آتالانتا، محبوب تر از همیشه

آتالانتا را دیگر باید کم کم از بزرگان فوتبال اروپا بدانیم، شاهکار گاسپرینی در آتالانتا را میتوان در مقابل پی اس جی و والنسیا ، یووه و میلان مشاهده کرد، آبی مشکی ها در فصل گذشته بطور میانگین در هر بازی سری آ 2.58 گل به ثمر رساندند و موجب وحشت تمامی خطوط دفاعی تیم ها شدند.

پدیده ی فوتبال اروپا که از لیگ قهرمانان فصل قبل سود هنگفتی برده، امسال نیز برای مستحکم کردن میانه ی تیمش است، به همین دلیل بدنبال ماریو پاشالیچ، هافبک چلسی رفته تا او را به برگامو بیاورد. آتالانتا سعی در نگهداشتن مهره های کلیدی خود برای فصل دارد ولی با فروش کاستان، دفاع چپ خود، احتمالا مجبور به دست به جیب شدن می شود.

میلان؛ قیام شیاطین میلان؟

سال گذشته برای میلان بسیار عجیب دنبال شد، تیم افت کرده ی میلان که بسیار روحیه ی خود را از دست داده بود ، با پیوستن زلاتان ابراهیموویچ جان تازه گرفت و توانست مجوز شرکت در لیگ اروپا را کسب کند. نکته ی جالب درباره ی میلان این بود که بعد از تعطیلی لیگ ها به بهانه ی ویروس کورونا، هیچ تیمی نتوانست به اندازه ی آن ها امتیازگیری کند.

حالا تیم جان گرفته ی استفانو پیولی سعی در جوان گرایی بیشتر و آوردن بازیکن هایی است که میتواند با قیمت مناسب از آن ها بهره بگیرد. میلان تا به حال ساندرو تونالی را از برشا و براهیم دیاز با استعداد را از رئال مادرید به خدمت گرفته و باور دارد که میتواند از این بازیکن دست کم گرفته شده، قهرمان بسازد. همچنین جانشین نیمکت نشین کریم بنزما، لوکا یوویچ صرب هم بعنوان گزینه ی نوک حمله میتواند کمک شایانی به میلانی ها بکند.

در آخر…

حال نباید لاتزیو، ناپولی، فیورنتینا و… را فراموش کرد که هر کدام با مهره های خود و البته انگیزه ی فراوان جایی در بالای جدول برای خود دست و پا کنند. باید صبر کرد و دید 20- 21 برای فوتبال کشور چکمه چطور خواهد گذشت؟

دانیال سعادتی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *