تندرستی و مشاوره ورزشی

تندرستی و مشاوره ورزشی

مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی

بدنبال پیشرفت جوامع بشری و کاهش فعالیت­ها، فرصت­های فعالیت افراد کاهش یافته و جای خود را به برنامه های غیر فعال مانند سرگرمی های تکنولوژیکی مانند تماشای تلویزیون و سرگرمی های موبایلی داده است.

کارشناسان و متخصصان درباره سطح آمادگی بدنی و تندرستی جامعه نگران هستند و این مساله را با کاهش فعالیت های بدنی و افزایش کار و پر اهمیت دادن وظایف هر فرد پاسخ می دهند.

اما واقعیت این است که چنانچه به سالهای جوانی از بْعد آمادگی جسمانی و روانی توجه کافی نشود، در سالهای آینده با مشکلات بسیاری همچون کم تحرکی، کم بودن فعالیت های فیزیکی مواجه خواهیم شد.

نظام­مند نبودن بحث نظارتی در حوزه رشد تکاملی بدن، باعث ایجاد ناهنجاریهای ساختار اجتماعی مانند عدم اعتماد به نفس، هویت، جسارت و بازدهی در سطح جامعه از یک روی و در ساختار های فردی علاوه بر ناهنجاری های فیزیکی مانند عدم سطح آمادگی جسمانی مانند قدرت، توان، ناهماهنگی در ترکیبات بدنی، ساختار اسکلتی – ماهیچه ای موجب خدشه دار شدن سلامت روان و عدم خودباوری نیز می گردد.

یکی از اهداف این مجموعه، بررسی و شناسایی افراد با معیار قابلیت های فیزیکی و رشد و ارتقای سطح آمادگی جسمانی شخص با محوریت ورزش می باشد.

این بسته براساس پیشنهاد کارگروه علمی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تصویب و طراحی شده است که در سه حوزه زیر به روند پایش و مانیتورینگ آزمودنی ها می پردازد:

  1. تجزیه و تحلیل پیکری بدن: شامل اندازه گیری درصد چربی، نوع و تیپ بدنی، شاخص توده بدن، مقدار عضله، سطح چربی شکمی و سطح چربی زیر پوستی
  2. ارزیابی ساختارقامتی و اسکلتی: بررسی ناهنجاری های ساختار عضلانی و اسکلتی بدن شامل اسکولیوز، لوردوز، زانوی پرانتزی و یا ضربدری، قوس کف پا، شانه افتاده و ……
  3. آمادگی جسمانی و بررسی قابلیت های بدنی: شامل میزان قدرت اندام ها، توان قلبی ریوی و دامنه حرکتی مفاصل اندام ها

نرم افزار این بخش تحت عنوان نرم افزار تندرستی و مشاوره ورزشی در این فروشگاه ارائه شده است.

فرایند سنجش در مرکز تندرستی

دانلود فایل PDF طرح تندرستی و مشاوره ورزشی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *