فواید حیرت آور لوبیا برای سلامتی

فواید حیرت آور لوبیا برای سلامتی

Header-4

انواع لوبیا خیلی سالم، خیلی متنوع و ارزونن. سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، پروتئین، ویتامین های گروه ب، آهن، منیزیم، پتاسیم، مس و روی هستن. خوردن انواع لوبیا به طور منظم، خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سرطان روده ی بزرگ رو کاهش میده و کمک می کنه وزنتون رو کنترل کنید. لوبیا خیلی مقویه و بهتون احساس سیری میده و باعث میشه کمتر تمایل به خوردن داشته باشید.

هرچی سنمون بالاتر میره، به کالری کمتری نیاز داریم. بهترین راه برای دریافت کالری کمتر و ارزش غذایی بالا خوردن انواع لوبیاس. نصف پیمانه لوبیا فقط 100 کالری داره.

فواید لوبیا

حبوبات از جمله لوبیا قرمز، لوبیا سفید، سیاه وچشم بلبلی، نخود و عدس برای سلامتی خیلی مفیدن.

اگر در رژیم غذاییتون چند بار در طول هفته لوبیا بخورید خطر داشتن نوعی از پولیپ به نام آدنوما کاهش پیدا می کنه و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ کم می شه.

همچنین خوردن لوبیا خطر انسداد شرائین رو کاهش میده.

در مطالعه ای که توسط شانگهای ویمنز هلث انجام شد مصرف حبوبات در 64000 زن بررسی و ریسک ابتلای اونها به دیابت نوع 2 بررسی شد. محققان طی این تحقیق متوجه شدن که مصرف حبوبات، خصوصا سویا، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط داره. هر چقدر میزان مصرف حبوبات در این زنان بیشتر بود کمتر به دیابت نوع 2 – که کشنده هم هست- مبتلا می شدن.

لوبیا بسیار مقویه و جایگزین بسیار خوبی برای منابع پروتئینی با چربی بالا مثل گوشت قرمز میتونه باشه. در تحقیقات نرسس هلث که شامل 83818 زن میشد، محققان به این نتیجه رسیدن که خانم هایی که بادوم زمینی و کره ی بادوم زمینی می خوردن کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شدن. بادوم زمینی، که جزء حبوباته، سرشار از چربی های سالم، منیزیم و فیبره.

لوبیاهایی که شما شاید کمتر ازشون شنیده باشین ولی خیلی سودمندن اینان: ماش، ادزوکی و کرنبری.

با لوبیا چه غذاهایی میشه درست کرد؟

اگه خود لوبیا رو می خرید شب تا صبح خیسش کنید. اگر هم از لوبیای کنسروی استفاده می کنید حتما قبل از مصرف آبکشیش کنید تا سدیم اضافش بره.

هوموس یکی از اون غذاهایی که میشه درست کرد.

تقریبا 450 گرم نخود کوبیده شده، ¼ پیمانه ماست یونانی بدون چربی به همراه روغن زیتون، سیر خرد شده، آبلیمو، جعفری و نمک و فلفل و پاپریکا هر مقدار که دوست دارید.این غذا رو با نون پیتا و سبزیجات تازه می تونید سروش کنید.

می تونید لوبیا رو به سوپ ها، سالادها و خورش هاتون اضافه کنید.

خوراک لوبیا باهاش درست کنید.

به پاستا اضافش کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *