6 خوراکی ای که باعث کاهش کلسترول میشن.

6 خوراکی ای که باعث کاهش کلسترول میشن.

Header-4

داشتن رژیم غذایی نامناسب علت اصلی بالا رفتن سطح کلسترول بده. ما در اینجا لیستی از بهترین خوراکی ها برای کاهش کلسترول رو براتون جمع آوری کردیم تا با کمک اونها چربی خونتون رو پایین بیارید.

اگر کلسترول خون بالایی دارید ( یا حتی اگه می خواید پیشگیری کنید) اولین چیزی که باید توش تجدید نظر کنید، رژیم غذاییتونه. چیزهایی که می خورید برای کاهش کلسترول خوبن؟ از غذاهایی که کلسترولتون رو بالا میبرن پرهیز می کنین؟ اگرنه، ما لیستی از 10 خوراکی ای که باعث کاهش کلسترول خون میشن در اینجا اوردیم تا به لیست خریدتون اضافشون کنید. اصلا می دونستید، کاهش کلسترول بد ( LDL) در خون آقایون رو 3.3 سال جوونترتون می کنه و خانم ها رو 0.6 سال؟

بادام

بادام یکی از بهترین خوراکی ها برای کاهش کلستروله. بادام سرشار از چربی غیر اشباعه که باعث میشه کلسترول مفید بالا بره و کلسترول بد خون کاهش پیدا کنه. علاوه بر این، این نوع چربی از اکسیده شدن LDL جلوگیری میکنه و این عالیه. چون وقتی LDL اکسیده بشه، امکان لخته شدن خون و بسته شدن شرائن قلبی بالا میره. حتما به عنوان میان وعده از بادام استفاده کنید ولی حواستون به مقدارش باشه. بادام کالری بالایی داره. چند تا دونه در روز بخورید تا از مضراتش به دور باشید.

روغن زیتون

به این روغن میشه گفت سوپر استار مواد مغذی! سرشار از آنتی اکسیدان و چربی هایی که برای قلب مفیدن و سطح کلسترول بد یا همون LDL رو پایین میارن. در مطالعه ای، به افرادی که کلسترول بالایی داشتن غذایی با روغن زیتون دادن، وقتی تنها بعد از دو ساعت نمونه خون از اونها گرفتن احتمال ایجاد لختگی خطرناک کم شده بود. علتش اینه که روغن زیتون سرشار از فنولیکه. فنولیک یه ماده ی گیاهیه که باعث میشه خون لخته نشه. 2 قاشق غذاخوری در روز برای سلامتی عالیه. (بجای روغن های دیگه از روغن زیتون استفاده کنید.)

جوی دوسر

روزتون رو با یه کاسه جوی دو سر گرم شروع کنید. از میان همه ی حبوبات، جوی دو سر بهترین منبع فیبر محلوله- نوعی از فیبر که حالت ژله ای رو به وجود میاره تا از جذب کلسترول به رگ های خونی جلوگیری کنه. روزانه بین 5 تا 10 گرم از این نوع فیبر بخورید. اگر برای صبحانه 1 و 4/1 فنجون جوی دوسر پخته شده بخورید، 5 گرم فیبر به بدنتون رسوندید. می تونید جوی دو سر رو با تکه های سیب خورد شده بخورید تا 3 گرم دیگه به این مقدار فیبر اضافه بشه.

لوبیا چیتی

لوبیا چیتی هم سرشار از فیبر محلوله و به پایین اومدن سطح کلسترول کمک می کنه. در یه تحقیق مشخص شد افرادی که روزانه نصف فنجون لوبیا چیتی خوردن، تنها در طول 12 هفته تونستن سطح کلی کلسترول خونشون رو 8 درصد کاهش بدن! ( نکته: اگر از کنسرو لوبیا استفاده می کنید، اون رو بشورید تا سدیم اضافه ش بره. )

گوجه فرنگی

بر طبق مطالعاتی که اخیرا انجام شده، کافیه در طول چند هفته هر روز گوجه فرنگی که سرشار از لیکوپن هست رو بخورید تا کلسترول خونتون 10 درصد پایین بیاد! محققان بر این باورن که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی نه تنها تولید LDL رو مهار می کنه بلکه به شکسته شدن اون که باعث انسداد شریان ها میشه هم کمک می کنه. اگر می خواید کلسترولتون پایین بیاد و یا از داشتن کلسترول بالا پیشگیری کنید، باید حداقل روزی 25 میلی گرم لیکوپن مصرف کنید. یعنی حدود نصف فنجون سس گوجه.

شکلات

اگر عاشق خوردن شکلات هستید، خبرای خوبی براتون داریم. مطالعات مدام دارن این رو تصدیق می کنن که شکلات تلخ بسیار برای سلامتی مفیده. این خوراکی خوشمزه، سرشار از فلاونوئیده، آنتی اکسیدانی که به پایین اومدن سطح کلسترول کمک میکنن. شکلات اسید اولئیک هم داره. همون چربی مفید برای قلب که در روغن زیتون هم هست. برای کنترل کلسترول یه تیکه ی کوچولو، معادل 32 گرم در روز کافیه. حتما روی جعبه ی شکلات تلخ رو بخونید تا حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشه. کاکائو همون چیزیه که همه ی ترکیبات سودمند برای قلب رو داره.

اشتراک گذاری پست