بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن جوش های صورت

بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن جوش های صورت

Header-4

جوش های مداوم صورتتون آزارتون میده؟ این درمان های خانگی رو امتحان کنید تا آکنه ها از بین برن. اگر با انجام این ها بهتر نشدید، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

پاکسازی با روغن

شستن صورت یکی از آسون ترین راه ها برای جلوگیری از آکنه س. یه صورت تمیز باکتری کمتری داره، نتیجتا پوست دیگه جوش نمیزنه. گاهی اوقات پاک کردن آرایش از روی صورت سخته در این مواقع از روغن هایی مثل جوجوبا و روغن نارگیل استفاده کنید تا همه چیز به راحتی از روی پوستتون پاک بشه. حتما روغن رو روی پوست خشک- نه تر بمالید و بعد با آب و یا به حوله ی مرطوب پاکش کنید.

جوش شیرین و عسل

مخلوط جوش شیرین و عسل به درمان آکنه خیلی کمک می کنه. جوش شیرین منافذ پوستتون رو پاکسازی می کنه و عسل با خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب خودش قرمزی جوش ها رو برطرف می کنه و به پاک سازی پوست کمک می کنه. این دو رو با هم مخلوط کنید. برای 15 دقیقه این مخلوط رو به پوستتون بزنید و بعد بشورید.

آسپرین

اسید سالسیلیک در بسیاری از محلول های شستشوی صورت که مخصوص صورت های آکنه ای هستن و همچنین در پماد های موضعی یافت میشه. این ماده در آسپرین هم هست. آسپرین یه داروی ضد التهابه که جوش های چرکی و قرمزی اونها رو از بین می بره. یه قرص رو خرد کنید و با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنه. اون رو روی جوش هاتون بزنید و بعد از ده دقیقه با آب گرم بشورید.

هندوانه

ماسک هندوانه و موز یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای از بین بردن آکنه س. یه قاشق چایخوری موز له شده رو با یه قاشق چایخوری آب هندوانه مخلوط کنید. بعد از 15 دقیقه که این مخلوط روی جوش هاتون موند با آب گرم اون رو بشورید. هر شب این ماسک رو بزنید تا شاهد بهتر شدن پوستتون باشید.

سرکه سیب

مالیک اسید ماده ی آنتی باکتریال بسیار قوی ای در سرکه ی سیبه. بخاطر ترکیبات ضد قارچی و آنتی باکتریال، سرکه ی سیب در درمان و پیشگیری از بروز آکنه بسیار کمک کننده س. برای اینکه بهترین نتیجه رو بگیرید به جای شیر پاک کن های موجود در بازار پنبه رو به مقدار کمی سرکه ی سیب آغشته کنید و به پوستتون بزنید. فقط دقت کنید که باید سرکه ی سیب رو با آب رقیق کنید.

خمیر دندان

خمیر دندان رو می تونید جایگزین کرم های مخصوص آکنه بکنید. مقداری از خمیر داندان رو روی جوش هاتون بزنید. بذارید ده الی پانزده دقیقه بمونه و بعد با آب اون رو بشورید. با اینکه هیچ شواهد علمی ای این قضیه رو ثابت نمی کنه ولی تجربه نشون داده خمیر دندان جوش ها رو خشک می کنه. فقط دقت کنید که از خمیر دندان های سفید استفاده کنید نه از نوع ژله ای.

جوش ها رو نترکونید، از سوزن استفاده کنید

ترکوندن جوش یکی از بدترین و آسیب زا ترین چیزا برای پوسته. چون به پوست اطراف جوش هم آسیب میزنه و نه تنها جای زخم رو روی پوستتون باقی میذاره بلکه باعث پخش شدن باکتری و جوش زدن بیشتر میشه. به جای ترکوندن جوش ها، جوشتون رو با یه سوزن استریل شده سوراخ کنید. فقط کافیه آروم نوکشو داخل جوش بکنید و اجازه بدید که توش خالی شه.

روغن درخت چای

روغن درخت چای درمان کننده ی عالی جوشه. این روغن خاصیت ضد باکتریایی داره و بخاطر خواص تسکین بخشش قرمزی و التهاب جوش ها رو از بین می بره. از دو راه می تونید از این روغن استفاده کنید. تکه ای پنبه رو به روغن درخت چای آغشته کنید و روی جوش بمالید. پس از پونزده الی بیست دقیقه می تونید اون رو بشورید. راه دیگه مخلوط کردن چند قطره از این روغن با یه قاشق ژل آلوئه وراست. این مخلوط رو به جوش هاتون بزنید و بعد از 20 دقیقه هم اون رو بشورید. نکته :اگر پوست حساسی دارید، نباید از این روغن استفاده کنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *