رستورانی در زیر آب، در ایتا با ماهی ها غذا بخورید!

رستورانی در زیر آب، در ایتا با ماهی ها غذا بخورید!

Header-2رستوران ایتا (Ithaa)، رستورانی در زیر آب در کشور مالدیوئه. ایتا در زبان مالدیویی به معنای ” مادر مروارید ” ه. ایتا دقیقا همون طوریه که تصورش رو می کنید:یه رستوران آکواریومی شکل که در اون می تونید در حین خوردن غذای خوشمزه از منظره ی وسیع 270 درجه ای از ماهی های استوایی لذت ببرید- نه، نیازی به ماسک اکسیژن و تجهیزات غواصی هم ندارید. یه نکته: این رستوران فقط 14 تا صندلی داره پس از قبل جاتون رو رزرو کنید.

ایتا که در عمق 16 فوتی درون آب قرار داره در سال 2005 افتتاح شد. این رستوران از این جهت شهرت زیادی داره که اولین رستوران تمام شیشه زیر آب در دنیاست. سازه ی این رستوران که 75 تن وزن داره در روی خشکی، در سنگاپور ساخته شد و بعد با کشتی به ته اقیانوس منتقل شد. با استفاده از 80 تن شن و ماسه این رستوران در اعماق اقیانوس قرار گرفت. هزینه ی ساخت ایتا حدود 5 میلیون دلار شد.

منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای مدرن مالدیوویی، غربی و آسیاییه. اگر مقیم هتل Conrad Maldives Rangali Island باشید قیمت ناهار برای شما از 120 دلار شروع میشه. ولی ارزششو داره چون تا یه سال ذخیره ی عکسای اینستاگرمیتون تامین میشه! اگر برای ناهار اونجا میرید با خودتون عینک آفتابی ببرید. در طول روز انقد اونجا روشنه که همه از جمله کارکنانش هم عینک میزنن. اگر یادتون رفت هم اشکالی نداره. خودشون اونجا بهتون عینک میدن.

فقط تصور کنید با یه دنیا ماهی که دور و برتونن و صخره های مرجانی کف دریا دارید غذا می خورید. در سال 2009 این رستوران محل برگزاری جلسه ی کابینه شد. و این اولین جلسه ی کابینه ای بود که زیر آب برگزار میشد. با وجود چنین رستورانی جای تعجب نیست که صنعت توریسم در مالدیو انقدر رونق داره.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *