16 خوراکی که سوخت و ساز بدن رو بالا میبرن و لاغرتون می کنن! ( بخش دوم )

16 خوراکی که سوخت و ساز بدن رو بالا میبرن و لاغرتون می کنن! ( بخش دوم )

Header-4

در مقاله ی قبل در مورد اثر خوراکی ها بر بدن گفتیم. اینکه همه ی خوراکی لزوما باعث افزایش کالری دریافتی نمیشن و اتفاقا روی کالری ها اثر منفی میذارن و باعث بالا بردن سوخت و ساز بدن میشن. این خوراکی ها بیشتر از خانواده ی گیاهان هستن و در کاهش وزن بسیار موثرن. در این مطلب ادامه ی لیست این خوراکی ها رو ببینید و با اضافه کردن اونها به رژیم غذاییتون شاهد کاهش وزن و سلامت بیشتر بدنتون باشید.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز سرشار از فیبره. یه فنجون لوبیای پخته بیشتر از 20 گرم فیبر داره. و برای گیاه خوران جایگزین بسیار خوبی برای گوشته.

عدس

یکی دیگه از موادی که باید به لیست خریدتون اضافه کنید، عدسه. یه فنجون عدس پخته شده بالغ بر 16 گرم فیبر داره. عدسی خوردن در صبحانه فراموش نشه!

کاهو

کالری ها رو با مصرف کاهو تحت کنترل خودتون در بیارید. به جای اینکه در ساندویچ ها از نون استفاده کنید که بسیار هم پر کالریه، دور ساندویچ کاهو بپیچید!

بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دو سر از اون خوراکی هایی که همیشه باید توی کابینت باشه. با فیبری که داره هم خیلی سیر نگهتون میده و هم سوخت و ساز بدن رو بالا میبره و لاغرتون می کنه. بلغور جوی دو سر رو در وعده ی صبحانه با شیر بجوشونید و بخورید و یا در مافین ها و پنکیک ازش استفاده کنید.

پرتقال

مثل گریپ فروت، پرتقال هم میان وعده ی خوب و انرژی زاییه. می تونید اون رو به شکلات تلخ آب شده اضافه کنید خلاصه کلی خودتونو تحویل بگیرید!

نخود فرنگی

نخود فرنگی علاوه بر اینکه سرشار از پروتئینه، منبع خوب فیبر هم هست. یه فنجان نخود فرنگی بین 5 تا 11 گرم فیبر داره.

برنج

اگه هیچ جوره نمی تونید بیخیال خوردن برنج بشید، برنج قهوه ای رو جایگزین سفید کنید. برنج قهوه ای دو برابر برنج سفید فیبر داره.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی و فیبره. باهاش می تونید سالاد های خیلی خوشمزه ای درست کنید. اسفناج های ریز رو با انار توی کاسه ای از روغن زیتون، سرکه ی سیب، و آب پرتقال مخلوط کنید. اگر دوست داشتید، رب انار هم اضافه کنید. محشر میشه!

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *