اگه بی خوابی به سرتون میزنه… دلیلش کافئین خوراکی هان!

اگه بی خوابی به سرتون میزنه… دلیلش کافئین خوراکی هان!

Header-4

 

هیچ وقت شده قلبتون تند بزنه یا دستتون شروع به لرزش کنه در حالی که نه قهوه خوردید و نه چایی؟ این روزها کافئین سر از همه جا در میاره. اگر سرحالی بی موقع اذیتتون می کنه، لیست ما رو بخونید تا ببنید چیزهایی که شاید فکرش رو هم نمی کنید، کافئین دارن. کافئین زیادی مشکلاتی از قبیل اضطراب، تشنگی،بی خوابی، تب، سردرد، ضربان قلب نامنظم و مشکلات تنفسی رو به دنبال داره. این لیست رو دم دست داشته باشید تا مصرف کافئینتون رو کنترل شده نگه دارید و از مشکلاتی که سلامتتون رو به خطر میندازه، به دور باشید.

شکلات

همونجوری که دارید از خوردن شکلات با دل و جون لذت میبرید، به این هم فکر کنید که کافئین داره.درصد تلخی شکلات هرچی بالاتر باشه، مقدار کافئینش هم بیشتره. برای مثال، در هر 100 گرم شکلات تلخ 43 میلی گرم کافئین وجود داره، در حالی که این مقدار توی شکلات های شیری 14 میلی گرمه.

قهوه ی بدون کافئین

آره، درسته. توی قهوه ی بدون کافئین هم کافئین هست. یه فنجون قهوه ی بدون کافئین بیش از 14 میلی گرم کافئین داره. به همین دلیل هم باید فکر چند تا فنجون ازش خوردن رو از سرتون بیرون کنین. پیشنهاد ما اینه که چایی های گیاهی رو جایگزینش کنید.

داروهای مسکن

برای خلاص شدن از درد به داروهای مسکن رو میاریم و 90 درصدمون نمی دونیم که این داروها معمولا دارای کافئینن. اگه برای رفع سردردتون می خواید قرص بخورید، اول یه نگاهی به ترکیبات دارو بندازید. احتمالا کافئین رو توش پیدا می کنید. بیشتر شرکت های دارویی در این نوع داروها 60-65 میلی گرم کافئین استفاده می کنن.

داروهای کاهش وزن

کافئین مستقیما درکاهش وزن ثاثیری نمیذاره با این حال در خیلی از داروهای کاهش وزن ازش استفاده می کنن. بیشتر این مکمل ها تا 300 میلی گرم هم کافئین دارن. این در حالیه که یه فنجون قهوه حدود 100 میلی گرم کاقئین توش هست. این محرک باعث میشه بیشتر تحرک داشته باشید و کالری بیشتری بسوزونید ولی مقدار زیادش هم باعث بروز مشکلات قلبی، بی خوابی و اضطراب میشه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *