3 باور غلط در مورد کرم ضدآفتاب

3 باور غلط در مورد کرم ضدآفتاب

Header-4

متخصص امراض پوستی، دکتر ویتنی براون آزمایشی رو با محصولات دارای SPF های مختلف انجام داد تا درست یا اشتباه بودن اون چیزی که در مورد ضد آفتاب ها جا افتاده رو تعیین کنه. در این آزمایش، او از نور فرابنفش استفاده کرد تا هرگونه آسیبی که ناشی از SPF بی تاثیر هست رو مشخص کنه. این مطلب رو بخونید تا با باورهای غلط در مورد کرم ضدآفتاب آشنا بشید و مطمئن بشید که پوستتون در مقابل آفتاب سالم و شاداب می مونه.

میشه از ضدآفتاب های قدیمی هم استفاده کرد

ممکنه فکر کنید که مدت طولانی استفاده کردن از یه ضدآفتاب ضرری واسه پوستتون نداره و تازه در پول خرج کردن هم صرفه جویی کردید. ولی در حقیقت ضدآفتاب های قدیمی به پوستتون آسیب میرسونن. تیوب های ضد آفتاب رو تا سه سال میشه استفاده کرد اون هم در شرایط مطلوب نگهداری، مثل جای خنک و خشک. اما خب همیشه نمیشه توی جای خنک نگهداریش کرد و این باعث میشه سریع تر هم فاسد بشه. حتما به تاریخ انقضای روی جعبه نگاه کنید.هر یک سال ضد آفتاب جدیدی بخرید تا محافظت از پوستتون در مقابل اشعه ی فرابنفش آفتاب تضمین بشه.

SPF بالای 30 بی تاثیره

ثابت شده که SPF 30 مانع 97 درصد از آسیب های اشعه ی UV میشه. هر SPF ای بالای 30 تاثیر چندانی نداره. در واقع، همه ی اینها بستگی به این داره که چطور از کرم ضدآفتاب استفاده می کنید. اگه مقدار مناسبی از ضد افتاب با SPF 30 رو روی پوستتون نزنید، تاثیر همون SPF 15 رو داره. به همین ترتیب، اگر SPF 50 رو هم کمتر از حد مطلوب به پوست بزنید، با SPF 30 فرقی نداره. وقتی ضدآفتابی با SPF بالاتر رو به پوستتون می زنید، دیگه لازم نیست نگران دقیق بودن مقدارش باشید. وقتی تو آفتاب بیرون از خونه هستید، هر دو ساعت ضدآفتابتون رو تجدید کنید.

اگر از کرم پودری دارای SPF استفاده می کنید دیگه به ضدآفتاب احتیاجی ندارید

این روزها، خیلی از کرم پودرها SPF دارن. با این حال، SPF موجود در اونها برای محافظت از پوست کافی نیس. واقعیتش اینه که اون کرم پودر رو باید 7 برابر معمول بزنید تا از پوستتون در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کنه. پس حتما قبل از اینکه آرایش کنید، ضد آفتاب بزنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *