برای داشتن خلق و خوی بهتر چه چیزهایی بخوریم؟

برای داشتن خلق و خوی بهتر چه چیزهایی بخوریم؟

Header-4

بد خلق و کسلید؟ شاید رژیم غذاییتون باعث این حالت شده. چیزهایی که می خورید از طرق مختلف روی حال شما تاثیر میذارن. با خوندن این مطلب ببینید چه خوراکی هایی برای داشتن حال بهتر کمکتون می کنن و از چه خوراکی هایی باید پرهیز کنید تا با بی حالی و کسالت خداحافظی کنید.

شکلات

شاید اینو قبلا هم می دونستید، اما شکلات حالتون رو بهتر می کنه. کلید داشتن حال بهتر با شکلات اینه که نوع درستی از اون رو در حد اعتدل مصرف کنید. به توصیه ی متخصصان مصرف روزانه ی 46 گرم شکلات تلخ کمک می کنه تا استرس کمتر و خلق و خوی بهتری داشته باشید. روشن نیست که چرا شکلات همچین تاثیری داره ولی بسیاری معتقدن که آنتی اکسیدان موجود در این خوراکی بی تاثیر نیس.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپنه که از بروز افسردگی جلوگیری می کنه و ضد التهاب هم هست. منیزیم موجود در گوجه فرنگی باعث تقویت انتقال دهنده های عصبی ای میشه که مسئول ثبات خلق و خوی شما هستن.

مرکبات

چه احساس خواب آلودگی کنید، یا احساس افسردگی و بی حالی، چه سرما خورده باشید مرکبات به دادتون میرسن. اثبات شده که بو کردن پرتقال، لیمو و گریپ فروت حال آدم رو بهتر می کنه و خوردن این میوه های خوشمزه هم باعث کاهش استرس و سرحال شدن میشه.

 

ماهی

ماهی از اون دسته غذاهاییه که چربیش هم چربی مفیده. غذاهای دریایی سرشار از امگا3 هستن. . امگا 3 ترکیبات شیمیایی مغز مثل دوپامین و سرتونین رو دگرگون می کنه و حالتون رو بهتر میکنه. حالا که میدونید ماهی علاوه بر دارا بودن چربی ها و پروتئین های مفید از کسلی و افسردگی دورتون ی کنه دیگه با لذت بیشتری هم اون رو می خورید.

غذاهای سرخ کرده

مرغ سرخ کننده، سیب زمینی سرخ کرده و چیپس ها و… خیلی محبوبن و البته اعتیلد آور. این خوراکی ها باعث نفخ، مشکلات قلبی و بالا بردن چربی بد میشن. چربی هایی که دور شکم و پهلوهاتون رو میگیرن. بی حالی و کسلی هم میارن.

شکر

چه این شکر مصرفی خود شکر باشه چه توی بیسکوییت ها و آبنبات ها و نوشابه باشه، باعث افزایش وزن، مشکلات پوستی و بد شدن خلق و خوی شما میشه. شکر مقاومت به انسولین رو در بدن بالا میبره و باعث التهاب میشه که این ها خودش باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی وبی حالی و افسردگی میشه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *