8 راه برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی

8 راه برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی

Header-4

کارهای زیادی هست که میشه برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی انجام داد. عمل کردن به یه سری نکات می تونه سلامتتون رو بهبود ببخشه و زندگیتون رو نجات بده. با رعایت این 8 مورد شروع کنید.

  1. ترک کردن سیگار

اگر سیگاری هستید، احتمال اینکه سکته قلبی کنید نسبت به افراد غیر سیگاری دو برابره. حتی اگر دچار سکته ی قلبی نشید هم عمر کوتاه تری خواهید داشت.

  1. بهبود بخشیدن سطح کلسترول

احتمال بروز امراض قلبی برای شما بیشتره اگر این موارد رو داشته باشید:

  • میزان کلسترول کلی بالای 200
  • میزان کلسترول HDL ( کلسترول خوب ) زیر 40
  • میزان کلسترول LDL ( کلسترول بد ) بالای 160
  • تری گلیسیرید بالای 150

کلسترول تنها مسئله ی مهم نیس. دکتر شما همه چیز رو در نظر میگیره که شامل هر نوع خطر احتمالی میشه. برای اینکه کلسترول خونتون رو پایین بیارید، رژیم غذایی ای با کلسترول کم، چربی های اشباع شده، شکر تصفیه شده و فیبر بالا داشته باشید.

  1. کنترل کردن فشار خون بالا

بیش از 50 میلیون نفر در آمریکا فشار خون بالا دارن که باعث شده فشار خون بالا رایج ترین عامل ابتلا به امراض قلبی باشه. ورزش کردن و تغذیه ی سالم همچنین پرهیز از نمک کمک کننده ان. بعضی ها هم برای کنترل فشار خونشون نیاز به دارو دارن. همچنین اگر خر و پف می کنید و یا کل روز شدیدا احساس خستگی می کنید بهتره تست قطع تنفس در خواب رو انجام بدید. اگر این مشکل رو داشته باشید، درمانش به کنترل فشار خون بالا کمک می کنه.

  1. فعالیت داشتن

ابتلا به امراض قلبی و مرگ ناشی از اون در افرادی که ورزش نمی کنن بالاتره. قبل از اینکه یه برنامه ی ورزشی جدید رو شروع کنید، حتما با پزشکتون مشورت کنید، خصوصا اگر در حال حاضر فعالیت خاصی ندارید. پرشکتون بهتون میگه چیکار کنید.

  1. سالم غذا خوردن

غذاهایی رو بخورید که چربی و کلسترول پایینی دارن. تقریبا همه نیاز دارن که بیشتر میوه،سبزیجات غلات کامل، حبوبات و آجیل بخورن. کلا سبزیجات فیبر زیادی دارن که برای کلسترول خیلی خوبه و با خوردن چیز هایی که ذکر شد ویتامین به طور طبیعی، از طریق غذا، به بدنتون می رسه.

ماهی بخورید ( خصوصا ماهی سالمون یا تن که سرشار از امگا 3 هستن – که برای بدن خیلی مفیده ) مرغ و گوشت هم خیلی زیاد مصرف نکنید و متعادل بخورید. همچنین مصرف شکر و نمک رو محدود کنید.

  1. وزن متعادل داشتن

برای سلامت قلبتون، وزن اضافی نداشته باشید. وزن متعادل داشتن فشار خون بالا رو پایین میاره و کنترل دیابت رو براتون راحتتر می کنه.

  1. کنترل کردن دیابت

دیابت خطر ابتلا به بیماری های قلبی رو بالا می بره. خیلی از افرادی که دیابت دارن خودشون نمی دونن. تست بدید و درمانش کنید.

  1. کنترل کردن استرس و عصبانیت

همه دچار استرس میشن و گهگاهی عصبانی شدن طبیعیه. اگر این استرس و عصبانیت بیش از حد باشه مشکل ساز میشه. کنترل خشم و استرس از راه درست می تونه خیلی به سلامتتون کمک کنه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *