ورزش کردن در شب فوایدی داره که شما رو شگفت زده می کنه! (بخش دوم)

ورزش کردن در شب فوایدی داره که شما رو شگفت زده می کنه! (بخش دوم)

Header-4

 

هر نوع ورزشی مفیده مهم نیست چه زمانی انجام بشه. بیشتر افراد دوس دارن صبح ورزش کنن چون اینطوری دیگه تمام روز نگران نخواهند بود که ورزش نکردن و مجبور نیستن توی انبوه کارایی که باید انجام بشه ورزشم بگنجونن.از طرفی، بعضی افراد اهل ورزش صبحگاهی نیستن و صبح ورزش کردن براشون سخته.

اگر شما هم جز دسته ی دوم هستید، نگران نباشید: ورزش کردن در شب فواید زیادی داره. در ادامه به فواید فوق العاده ی ورزش کردن در شب نگاه دقیق تری میندازیم

بعضی افراد اگرشب ورزش کنن، بهتر می خوابن

یکی از دلایلی که خیلی از افراد شب ورزش نمی کنن اینه که خوابشون مختل میشه. در عین حال که بعضیا اینطورن، ورزش کردن در شب ممکنه به خیلیا کمک کنه تا خواب بهتری داشته باشن. ورزش ایروبیک می تونه کمکتون کنه تا شب بهتر بخوابید. همچنین ورزش های مقاومتی هم همین تاثیر رو دارن.

بر اساس نتایج تحقیقی که در سال 2015 انجام شد، انجام ورزش های مقاومتی در هر زمانی از روز کیفیت خواب رو بالا میبره. در تمرینات ورزشی که در شب انجام میدید وزنه بزنید. چنین تمرین هایی چرخه ی خوابتون رو تنظیم می کنه.

با ورزش شبانه از شر استرس های روزتون خلاص شید

ورزش کردن یکی از سالم ترین راه ها برای رهایی از استرسه. اگر روز طولانی و پر استرسی داشتید، شب ورزش کنید تا آروم بشید. اگر معمولا برای مقابله با استرس، بعد کار جلوی تلویزیون میشینید و خودتون رو سرگرم می کنید، به جاش ورزش کردن رو امتحان کنید.

اندورفینی که در نتیجه ی ورزش ترشح میشه، باعث میشه حس بهتری داشته باشید و اخلاقتون هم بهتر شه.

ورزش در شب ممکنه به سوخت و ساز بدنتون کمک کنه

دانشمندان دانشگاه شیکاگو به این نتیجه رسیدن که ورزش عصر یا شبانگاهی به سوخت و ساز بدن کمک می کنه. بر اساس تحقیقاتی که این دانشمندان انجام دادن، افرادی که در شب ورزش کرده بودن متابولیسم بهتری نسبت به کسانی داشتن که صبح ورزش کرده بودن.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *