4 تا از محبوبترین ساز های سال 2016 و نکات جالبی در مورد آنها

4 تا از محبوبترین ساز های سال 2016 و نکات جالبی در مورد آنها

Header-2

دوست دارید نکات جالب در مورد ساز ها رو بدونید؟ دوست دارید بدونید در سال 2016 چه سازهایی بیشترین طرفدار رو داشتن؟ در ادامه این مطلب می تونید جواب سوالتون رو پیدا کنید.

  1. گیتار الکتریک

این ساز در سال 1931 ابداع شد. گیتار الکتریک همون گیتاره که توش از یه بخش الکترونیکی استفاده شده تا صدای این ساز به وسیله ی همون تقویت کننده ی الکتریکی تشدید و یا تغییر کنه و این تغییرات هم به نوع ضربه و نواخته شدن ساز بستگی داره. گیتار الکتریک معمولا 6 تا سیم داره ولی گیتارهای الکتریکی با 12 سیم هم وجود دارن.

یادگیری این ساز به بچه ها کمک می کنه تا خلاق تر بشن و تمرکز و مهارت های مربوط به حافظه هم در اونها تقویت بشه.

نکته ی جالب: با این ساز میشه هر سبکی از موسیقی امتحان کرد. جاز، راک، بلوز، فانک، سولو متال… همه ی اینها فقط با 6 سیم!

  1. کیبورد

کیبورد دربین جوون ترها محبوبیت بیشتری داره. برای اینکه اجراتون رو ضبط کنید و تغییرش بدید ساز عالی ایه. تفاوت اصلی کیبورد و پیانو اینه که صدای تولید شده از کیبورد الکترونیکیه و کیبورد قابل حمل هم هست.

مثل یادگیری تمام ساز ها، یادگیری این ساز باعث تقویت تمرکز و حافظه میشه. علاوه بر اینکه این ساز مهارت های حرکتی رو هم تقویت می کنه.

نکته ی جالب: خیلی از کیبوردها این قابلیت رو دارن که مث پیانوهای مدرن پدال داشته باشن.

  1. پیانو

پیانو 36 کلید سیاه و 52 کلید سفید داره که در مجموع میشه 88 کلید. این ساز در سال 1700 اختراع شد و در انواع مختلف موسیقی ازش استفاده میشه. کلاسیک، جاز، سنتی و پاپ. معمولا توصیه میشه که پیانو اولین سازی باشی که یاد میگیرین چرا که چند کاربرده س و دامنه ی وسیعی داره. نواختن پیانو خیلی آرومتون می کنه.

نکته ی جالب: پیانو بالغ بر 12000 بخش داره!

  1. گیتار

گیتار میتونه 4 تا 18 تا سیم داشته باشه که البته معمولا گیتارها 6 سیمه هستن. صدای گیتار از طریق پژواک تولید میشه . در انگلستان، هر ساله 750000 گیتار فروخته میشه که به دلار چیزی حدود 255 دلار میشه.

نکته ی جالب: کوچیکترین گیتار دنیا 10 میکرومتر طول داره و سیم هاش عرضی معادل 50 نانومتر دارن ( یعنی مجموع 100 اتم) !

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *