8 خوراکی ای که شما رو جوون نگه میدارن!

8 خوراکی ای که شما رو جوون نگه میدارن!

Header-4

 

می خواید جوون بمونید؟ تصور پیدا شدن رد پای پیری توی صورتتون ناراحتتون می کنه؟ باید بهتون بگیم میوه ها و سبزیجات بخاطر اینکه سرشار از فلاونوئید و کاروتنوئید هستن- دو آنتی اکسیدان خیلی قوی که در گیاهان یافت میشن- پوست و بدنتون رو از شر رادیکال های آزاد خلاص می کنن تا دچار پیری زودرس نشین. یه رژیم غذایی متعادل و سالم نه تنها در کاهش وزن به شما کمک می کنه بلکه عمرتون رو طولانی می کنه و بهتون تناسب اندام میده. با این خوراکی هایی که همه جا پیدا میشن، ورق رو برگردونید و جوون بمونید!

  1. انواع لوبیا

لوبیا حاوی مقادیر زیاد پروتئینه که با قویتر کردن فیبرها باعث رشد مو و محکم شدن سلول های مو میشه.

  1. پرتقال خونی

پرتقال خونی آنتوسیانین داره. آنتوسیانین ها آنتی اکسیدان هایی هستن که باعث میشن اشعه ی یو وی و رادیکال های آزاد به شما آسیب نرسونن.

  1. هویج

هویج منبع غنی ویتامین آ است. ویتامینی که برای داشتن های موهای سالم و براق ضروریه.

  1. شکلات تلخ

شکلات تلخ علاوه بر اینکه خوشمزه س سرشار از فلاونوئیده.

  1. خیار

این میوه که همه تو سالاد ازش استفاده می کنیم، بیشتر متشکل از آبه. حتی بیشترین مقدار آب در میان میوه ها رو داره. سیلیکای موجود در پوستش باعث کاهش چین و چروک و افزایش کلاژن میشه.

  1. تخم مرغ

علاقتون به خوراکی مورد علاقه ی صبحونه دو چندان میشه اگر بدونید تخم مرغ منبع غنی آهن و بیوتنه. این دو باعث داشتن پوست و موی سالم میشه.

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی لیکوپن داره که باعث جلوگیری از بیماری های قلبی، کلسترول بالا و سرطان میشه. لیکوپن یه محافظ طبیعی بدن در مقابل آفتابه. از آسیب اشعه ی یو وی، خال های پوستی ناشی از نور آفتاب و خشکی و چروک پوست جلوگیری می کنه. یادتون باشه که گوجه رو بپزید تا اثر ضدپیریش به حداکثربرسه.

  1. انبه

خوردن فقط یه انبه 96 درصد نیاز روزانه ی بدنتون برای دریافت ویتامین C رو تامین می کنه. نتیجتا باعث جلوگیری از بیماری های مربوط به لثه میشه.

  1. انار

دونه های انار الاژیک اسید و پونیکالاجین دارن. این دو، کلاژن رو در پوست حفظ می کنن، همچنین مانع از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد میشن.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *