نمک نخورید! به جاش این 4 جایگزین خوشمزه رو امتحان کنید!

نمک نخورید! به جاش این 4 جایگزین خوشمزه رو امتحان کنید!

Header-4

نمک حتی تو چیزایی که انتظارش نمیره هم پیدا میشه. می دونستید 75 درصد نمکی که تو طول روز استفاده می کنیم توی خیلی چیزایی که می خوریم پنهانه؟ چیزایی مثل غذاهای یخ زده، محصولات کنسروی و نان ها؟! مصرف بی رویه ی نمک فشار خون رو بالا می بره. که این خودش باعث بالا رفتن احتمال سکته، حمله ی قلبی و مشکلات کلیوی میشه. برای اینکه به بدنتون آسیب نرسونید و سالم بمونید این 4 جایگزین خوشمزه رو امتحان کنید. این خوراکی ها رو دکتر جنیفر کادل، استادیار دانشگاه رووان بهتون پیشنهاد میده. به ما اعتماد کنید. حتی دیگه دلتون واسه نمک تنگ هم نمیشه!

  1. پاپریکا

این ادویه رو تقریبا توی همه چیز میشه ریخت. پاپریکا که به عنوان ادویه ی ملی مجارستان شناخته شده، تو املت، تخم مرغ پاستا، غذاهای گوشتی، سیب زمینی، حتی روی پاپ کورن به جای نمک عالی میشه. بعضی از انواع پاپریکا خیلی تندن. ولی میتونید اونایی که تندی کمتری دارن رو بخورین. این ادویه حتی نوع شیرین هم داره.

  1. مرکبات

طعم مرغ، ماهی، سالاد و… با آب لیموی تازه خیلی خوب میشه. حتی می تونید کمی پوست لیمو و یا پرتقال رو به پاستاتون اضافه کنید یا اینکه می تونید برای مزه دار کردن گوشت پوست این مرکبات رو به همراه چاشنی های دیگه به گوشت گریل شده بزنید. فقط دقت کنید که پوست های رنده شده رو در آخرش به غذا اضافه کنید چون اگر زیاد پخته بشه، تلخ میشه و غذاتون رو بدمزه میکنه.

  1. سرکه

برای اینکه سالاد، سبزیجات سرخ شده و یا ماهی رو خوشمزه تر کنید می تونید از سرکه ی بالزامیک استفاده کنید. سرکه ی بالزامیک کلا طعم تند و تیزی داره ولی انواع ملایم ترش رو هم می تونید در غذاهاتون استفاده کنید. بخاطر اسیدی بودن انواع سرکه می تونید از اون برای ترد کردن گوشت استفاده کنید.

  1. رزماری و آویشن

ترکیب رزماری و آویشن معمولا روی سیب زمینی کبابی استفاده میشه ولی این گیاهان معطر به خیلی از غذاهای دیگه هم طعم و عطر خوبی میدن. از این ترکیب فوق العاده میتونید در انواع سبزیجات، گوشت، خورش، سوپ، ماهی و… استفاده کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *