چرا نباید مدیتیشن هر روز صبح فراموش بشه…

چرا نباید مدیتیشن هر روز صبح فراموش بشه…

Header-4

چه به به دنبال کم کردن استرس باشید، چه بخواید ذهن بازتری داشته باشید، مدیتیشن که کارش تمرکز بخشیدن و تربیت ذهنه در رسیدن به هدفتون بهتون کمک می کنه. می خواید بدونید چرا مدیتیشن برای بدن و ذهنتون مفیده؟ در ادامه ی این مطلب جواب سوالتون رو پیدا می کنید.

  1. پایه گذاری یه عادت

هر روز صبح مدیتیشن کردن راه سادیه برای اینکه باقی روز حال و انرژیتون مثبت باشه. حتی 5 دقیقه مدیتیشن میتونه خیلی موثر باشه. با این کار به خودتون یادآوری می کنید که زمان حال تنها فرصت شما برای لذت بردن از زندگی و بهیود اونه. وقتی شروع روزتون با یادآوری این موضوع باشه باقی روز هم این مسئله یادتون می مونه.

2.رهایی از اضطراب

مطالعات نشون داده که مدیتیشن به افراد مضطرب کمک می کنه تا بتونن متوجه روال افکار مثبت و منفی بشن. این باعث میشه ذهنشون رو تعلیم بدن تا متفاوت فکر کنه و واکنش درستی در مقابل استرس نشون بده. اگر فرد مضطربی هستید، مدیتیشن رو هم در کنار استراتژی های دیگه ی کاهش استرس امتحان کنید. اگر استرس داره روی زندگیتون تاثیرات مخربی میذاره، حتما با یه روانپزشک صحبت کنید.

  1. تمرینی برای توجه و تمرکز

یکی از اصول پایه ای مدیتیشن اینه که ذهن باید فقط و فقط به حال توجه کنه. پس میتونه روش موثری باشه برای اینکه نسبت به وضعیت ذهن و بدنتون آگاه باشید و اونا رو در کنترل خودتون در بیارید. اگر با بستن چشم هاتون نمی تونید خوب تمرکز کنید، توجهتون رو به چیزی مثل نفستون و یا نور شمع جلب کنید.

  1. داشتن خوابی بهتر

اجازه ندید بیخوابی در شب کل روز کسلتون کنه. در تحقیقی از دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس که در جاما اینترنشنال مدیسن به چاپ رسید، افراد 55 ساله و مسن تر رو مورد مطالعه قرار دادن. نتایج این تحقیق حاکی از این بود که مدیتیشن زمان خواب رو افزایش میده و اختلالات خواب رو کم می کنه. مدیتیشن رو به یه عادت روزانه تبدیل کنید. این کار به همراه متعادل غذا خوردن و ورزش کردن می تونه بدنتون رو برای یه خواب شبانه ی عالی آماده کنه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *