4 راه موثر برای افزایش انعطاف پذیری بدن

4 راه موثر برای افزایش انعطاف پذیری بدن

Header-4

لمس کردن انگشت های پاتون در حالت ایستاده براتون غیرممکنه؟ این تمرین ها به همراه تغذیه ی مناسب، آب رسانی به بدن و سبک زندگی سالم می تونه تاثیر بسزایی روی انعطاف پذیری شما بذاره.

تقویت انعطاف پذیری بدن نه تنها برای جلوگیری از آسیب مهمه، بلکه برای افزایش قدرت و سایز هم اهمیت داره. داشتن بدن منعطف در انجام تمرین هایی مثل اسکوات و ددلیفت به شما کمک می کنه. این دو، مهم ترین تمرین ها برای عضله سازیه.

به جای اینکه از روش های من در آوردی برای افزایش انعطاف پذیری بدنتون استفاده کنید، از این قوانین پیروی کنین تا بدن منعطف تری داشته باشید:

  1. قبل از ورزش، بدنتون رو با حرکاتی که مستلزم تحرک زیاده گرم کنید.

دیگه دوره ی حرکات کششی برای گرم کردن بدن به پایان رسیده. تحقیقات زیادی نشون داده که حرکات کششی ایستا به اندازه ی حرکات کششی جنبشی مفید نیس. قبل از اینکه به سراغ انجام ورزش های سنگین برید، بشین پاشو و یا پروانه انجام بدید. هر کدوم از این تمرین ها رو در سه ست 30-20 تایی انجام بدید تا بدنتون گرم بشه.

  1. زمانی رو برای استراحت در نظر بگیرید.

استرس باعث میشه بدنتون انعطاف پذیری خودش رو از دست بده. حالا استرس کار و خانواده رو با انجام ورزش های سخت در طول هفته ترکیب کنید. چه شود! یه فاجعه ی واقعی. در طول هفته زمان هایی رو پیدا کنید تا با انجام یه سری فعالیت های آرامش بخش به خودتون کمک کنید. فعالیت هایی مث قدم زدن، یوگا ( البته نه تمرین های سختش )، و ماساژ.

  1. یاد بگیرید که درست نفس بکشید.

ما معمولا وقتی نفس می کشیم، قفسه ی سینمون بالا پایین میشه. این یعنی دیافراگم ما اون طور که باید درگیر نیس. به جای اون روی تنفس شکمی تمرکز کنید. در تنفس شکمی هر بار که نفس می کشید نافتون به داخل میره و بیرون میاد. هر روز، 5 دقیقه، نفس کشیدن صحیح رو تمرین کنید.

  1. زیاد آب بخورید.

بخش زیادی از ماهیچه تون متشکل از آبه. اگر می خواید ماهیچه هاتون انغطاف پذیر باشن باید بهشون آبرسانی کنید. بیشتر آب بخورید. خصوصا در طول انجام ورزش های سخت و بعد اون.

 

خرید دستگاه سنجش انعطاف پذیری دیجیتال:خرید

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (5)

  • فاطمه پاسخ

    من ۲۴ سالمه و علاقه زیادی به ورزش دارم ورزش بدنسازی را تازه شروع کردم و قبل از اون هیچ ورزشی انجام نمیدادم به همین دلیل بدن خیلی خشکی دارم و دوست دارم منعطف باشم و میخواستم بدونم با این شرایط میتونم ورز ژیمناستیک رو هم شروع کنم یا قبل از اون باید ورزش دیگه ای انجام بدم؟

    در 12:51 ب.ظ
    • دسی‌نامه پاسخ

      با سلام؛
      با این شرایط احتمال مصدومیت بسیار بالاست، پیشنهاد می شود که قبل از انجام هر رشته ای بصورت حرفه ای بدن خود را آماده کنید و از متخصصین آن رشته کمک بگیرید.

      در 9:18 ق.ظ
  • zahra پاسخ

    با سلام؛
    من ۱۵سال دارم و۸ماه است که ژیمناستیک کار میکنم انعطاف بدنم کم است و وقتی ورزش سنگین انجام میدهم کمر درد میگیرم برای انعطتف بیشتر بدنم این۴گزینه بالا موثر هست و به من کمک میکند

    در 10:10 ب.ظ
  • silver پاسخ

    برای یه رزمی کار انعطاف پاهاش خیلی مهمه من برای تکنیک های پای بالا پام باز میشه ولی برای باز کردن پا ب طور معمولی زیاد باز نمیشع چی کار کنم؟؟

    در 1:01 ق.ظ
  • حسین پاسخ

    من هم کونگفو کار میکنم و بنظرم مطالب گفته شده ی بالا مفیده.

    در 11:07 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *