چیزهای جالبی که در مورد یوسین بولت، سریعترین فرد جهان، باید بدونید

چیزهای جالبی که در مورد یوسین بولت، سریعترین فرد جهان، باید بدونید

Header-4

یوسین لئو بولت، ورزشکار جامائیکایی نیاز به معرفی نداره. حتی اگر ورزش دوست نباشید، حتما اسمش رو شنیدید. چون سریع ترین دونده ی دنیاست. در سال 2002 بولت فقط 15 سال داشت که قهرمانی کینگستون جوانان رو مال خود کرد. او جوانترین فردیه که تا بحال مدال طلای جوانان رو برده.

این تازه شروعی بود برای کسی که یکی از بزرگترین نام های دنیای ورزشه. در طول این سال ها این ستاره ی ورزش جامائیکا رکوردهای زیادی شکسته و جوایز بسیاری کسب کرده. پس بدون اتلاف وقت به سراغ جالب ترین حقایق در مورد سریع ترین مرد جهان میریم:

  1. او میخواد برای منچستر یونایتد بازی کنه

او از بچگی عشق فوتبال بوده و تعجبی هم نداره که دوست داره برای تیم مورد علاقه ش، منچستر یونایتد، بازی کنه. او گفته آرزو داره وقتی بازنشست شد وارد تیم منچستر یونایتد بشه. در سال 2012، بولت گفته بود اگر الکس فرگوسن بهش زنگ بزنه و بگه یه بازی آزمایشی انجام بده، براش نه گفتن غیر ممکن خواهد بود. به همین دلیل یه سری شایعاتی هم هست مبنی بر اینکه فرگوسن میخواد در بازی ای برای خیریه در مقابل رئال مادرید او رو در ترکیب تیمش قرار بده.

  1. او رکورد شکست در حالی که بند کفشاش باز بود

در اوایل کارش توقعاتی که ازش داشتن باعث میشد به شدت بهم بریزه و و مضطرب بشه. در حدی که یه بار کفش هاشو برعکس پوشیده بود. از اون موقع با خوش عهد بست که در مقابل دلهره ی قبل از بازی تسلیم نشه. تا اینکه در المپیک 2008، در فینال 100 متر با رکورد خیره کننده ی 9.69 ثانیه برنده شد. این در حالیه که در طول دو، بند کفشاش باز شده بوده. تازه تخمین زده شده که اگر قبل از رسیدن به خط پایان سرعتش رو کم نمیکرد تا پیروزی آشکارش رو جشن بگیره رکوردش به 9.60 ثانیه میرسید.

  1. او اپلیکیشن اپل خودش رو داره

وقتی در سال 2012 اپلیکیشن بازی “ Bolt!” در دسترس کاربران iOS قرار گرفت، به سرعت اپ شماره 1 جامائیکا شد. در این بازی ورژن کارتونی بولت باید از چالش های زیادی بگذره تا جایزه ی سرعت رعدآسا رو ببره. در لیست بهترین اپلیکیشن های رایگان این اپلیکیشن مقام دوم رو در انگلستان از آن خود کرد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *