3 چیز که در مورد سریال بازی تاج و تخت نمی دونید!

3 چیز که در مورد سریال بازی تاج و تخت نمی دونید!

Header-2

بازی تاج و تخت ( Game of Thrones) فقط یکی از بهترین سریال ها نیس. بازی تاج و تخت تحولی در بین سریال هاست. از سال 2011، این سریال تخیلی حماسه ای که در مورد جنگ بر سر قدرت در وستروسه، طرفداران جورج ر. ر. مارتین و کسانی که تازه با دیدن سریال با این نویسنده آشنا شدن رو شیفته ی خودش کرده. این اشتیاق با پخش شدن هر فصل بیشتر هم میشه. طرفداران بازی تاج و تخت به شدت دوست دارن همه ی جزییات این سریال رو بدونن.

این هم از مواردی که کمتر کسی در مورد این سریال میدونه:

  1. می تونید به دیدن کینگز لندینگ برید.

موقعیت های فیلمبرداری برای این سریال بلند در 6 کشور متفاوت بوده: کرواسی، ایرلند شمالی، اسپانیا، مراکش، مالتا و ایسلند. بیشتر صحنه ها و منظره های چشمگیر این سریال در کشور کرواسیه. از فصل اول، شهر دوبرونیک پس زمینه ی کینگز لندیگ بوده. شهر سقف های قرمز و ظرافت های قدیمی. علاوه بر اینها، وقتی برای اولین بار دنبال لوکیشن کینگز لندیگ بودن، شهردار شهر دوبرونیک بدون دریافت هیچ پولی اجازه ی فیلمبرداری داد.

 

  1. خیلی از پدر و مادرها اسم بچه هاشون رو از روی اسم شخصیت های این سریال میذارن.

هر وقت یه فیلم یا سریالی معروف میشه، پدر مادرها هم عشق وافری پیدا می کنن تا اسم شخصیت ها رو روی بچه هاشون بذارن. مثلا در سال 2015 با قسمت Force Awakens جنگ ستارگان اسم های ” Rey” و ” Kylo” به ترتیب 82 درصد و 67 درصد افزایش داشته. در مورد بازی تاج و تخت هم همینطور بوده. 2000! نوزاد آریا نامگذاری شدن. حدود 100 نوزاد تیریان، 241 کلیسی و 100 تا دنریس.

  1. این سریال رکورد جایزه های امی رو شکست.

سریال های تخیلی جایزه های چندانی دریافت نمی کنن. اما بازی تاج و تخت از این قضیه مستثنی است. در سال 2015، این سریال 12 جایزه برد. همینطور 12 جایزه در سال 2016. علاوه بر جوایز هنرهای خلاق امی، جایزه های سریال برجسته ی درام، بهترین فیلنامه، بهترین کارگردانی هم به بازی تاج و تخت رسید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *