میخواید بچه هاتون نمره های برتر کلاس رو بیارن؟ سالم درس بحونید!

میخواید بچه هاتون نمره های برتر کلاس رو بیارن؟ سالم درس بحونید!

Header-4

معلم ها همیشه در جستجوی راهی هستن که عملکرد دانش آموزان رو بهبود ببخشه. مطالعه ای که در آوریل سال 2017 توسط محققان استنفورد منتشر شد، می تونه بخشی از این مشکل رو حل کنه: درس خوندن تنها جواب نمیده. اینکه چطور درس میخونید کلید واقعی داشتن نمرات بهتره.

به من بگو چجوری درس بخونم…

بیشتر دانش آموزان همین که میرن سر درس، شروع به خواندن یادداشت های کلاسیشون می کنن. عقلانیه: نوت بر می داری تا بعدا بخونیشون. خب باید بگیم این روش موثر نیس. طبق گفته ی پاتریشیا چن، یکی از محققین استنفورد، باید از دانش آموزان بخوایم که رو چگونگی درس خوندنشون تمرکز کنن. رو اینکه چطور مطالعشون رو برنامه ریزی می کنن. اون وقت می تونن شاهد نتایج واقعی درس خوندنشون باشن. اسم این پروسه فرا شناخته. دانشگاه وندربیلت این پروسه رو این طور تعریف می کنه: “ فکر کردن راجع به فکر کردنتون “.

در این مطالعه، از دانش آموزان خواسته شد 10، 15 روز قبل از هر امتحان روزی 15 دقیقه در مورد اینکه چطور درس می خونن، فکر کنن. به طور خاص، از دانش آموزان خواسته شد که در مورد سوال هایی که ممکنه تو امتحان بیاد فکر کنن. و اینکه سعی کنن تشخیص بدن کدوم یک از منابع کلاسی رو باید بخونن. این منابع شامل یادداشت های مربوط به کنفرانس ها، سوالات امتحانات قبلی، متن کتاب، بحث های گروهی و کلاس های خصوصی می شد. بعد از اونها خواسته شد توضیح بدن که هر کدوم از منابع چرا مهمه؟ در واقع، اونها داشتن درس خوندنشون رو طرح ریزی می کردن. دانش آموزانی که این کار ها رو کرده بودن نمره هاشون تا 6 نمره افزایش پیدا کرد!

وقت گذاشتن برای اینکه در مورد منابع درسی و اینکه چطور می شه بهترین استفاده رو از اونها کرد به نظر ساده میاد، ولی دانش آموزان معمولا این کار رو نمی کنن. همون طور که چن می گه، ” اکثر اوقات، دانش آموزان بدون فکر کردن شروع به درس خوندن می کنن. بدون اینکه در مورد این مسائل فکر کنن: چه منبعی رو خوندن، فهمیدن دلیل استفاده از اون منبع، و چطور خواندن اونها برای یادگیری موثر.”

والدین و معلم ها می تونن مشوق بچه ها برای فکر کردن باشن. این تکنیک در عین حال که هزینه ای نداره خیلی هم موثر و آسونه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *