نور خورشید در یه بطری: برای برنزه شدن فقط نیاز به این دارو دارین!

نور خورشید در یه بطری: برای برنزه شدن فقط نیاز به این دارو دارین!

Header-4

می خواید برنزه شید بدون اینکه به پوستتون آسیبی برسه؟ محققان جنرال هاسپیتل در ماساچوست راه حلشو پیدا کردن: دارویی که باعث میشه پوستتون رنگدانه ی ملانین بیشتری تولید کنه.

مضرات برنزه شدن با آفتاب

معمولا وقتی برنزه میشیم که پرتوی فرابنفش خورشید به پوست آسیب میزنه و باعث شروع یه سری واکنش های شیمیایی در بدن میشه که نتیجه ش تولید رنگدانه های تیره ی ملالینه. ملانین رنگدانه ایه که کارش محافظت از پوست در برابر نور خورشیده. این رنگدانه می تونه از آسیب بیشتر به پوست جلوگیری کنه ولی نمی تونه آسیب های پوستی رو که نتیجه ی برنزه شدن توسط اشعه ی فرابنفشه رو جبران کنه. بخاطر همین برنزه شدن با آفتاب می تونه باعث مشکلاتی مثل سرطان پوست بشه.

حالا، دانشمندان جنرال هاسپیتال ماساچوست دارویی ساختن که نمونه های پوست انسان و همچنین پوست موش ها رو به تولید بیشتر ملانین تحریک کرده، بدون اینکه نیازی به نور خورشید باشه. شما می تونید این دارو رو روی پوستتون بمالید. این دارو مانع انجام کار آنزیم های مشخصی میشه. نتیجه ش میشه تحریک رنگدانه سازی.

طبیعی تر از اون چه که فکر می کنید

برخلاف اسپری های برنزه کننده که سلول های مرده ی پوست رو رنگ می کنن و پوست رو در مقابل نور خورشید محافظت نمی کنن، این روش جدید مثل برنزه شدن با آفتاب طبیعیه. کسانی که عاشق برنزه شدن هستن نه تنها می تونن درخشندگی یه پوست برنزه رو داشته باشن، بلکه پوستشون حتی از حفاظت بیشتری در مقابل اشعه ی فرابنفش برخوردار خواهد بود چون ملانین به طور طبیعی از پوست محافظت می کنه.

به گفته ی دیوید ای فیشر، یکی از محققان این تحقیق، ” اهمیت این دارو در واقع در پیدا کردن استراتژی جدید برای جلوگیری از سرطان پوسته. ”

این دارو هنوز به بازار عرضه نشده و برای اطمینان حاصل کردن از بی خطر بودن این دارو، آزمایش هایی در حال انجامه. تا زمانی که این محصول به دستتون برسه، ضد آفتاب بزنید و تو سایه راه برید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *