قصر نمکی (Palacio de Sal) : هتلی ساخته شده از نمک!

قصر نمکی (Palacio de Sal) : هتلی ساخته شده از نمک!

Header-2

اگه قرار باشه یه هتل بسازید احتمالا از فولاد و سیمان استفاده می کنید. شاید هم از آجر و چوب اونو بسازید. اگر دون ژوان کسادا باشید، با نمک هتل می سازید!

پالاسیو دو سل ( Palacio de Sal ) در حاشیه ی بزرگترین صحرای نمکی دنیا قرار داره. همه ی 30 اتاق این هتل، دیوارهاش، و حتی اثاثیه اش از نمک ساخته شده. در اینجا نمی تونید میخ و پیچ و سیمان پیدا کنید. برای اینکه بلوک های نمکی رو کنار هم نگه دارن، از ملاتی استفاده شده که شامل آب شوره.

واقع در ییونی بولیوی، پالاسیو دو سل سراسر از نمک ساخته شده. از اونجایی که اوردن مصالح ساختمانی به ییونی دشواره، طراح این هتل از طرحی سازگار با محیط زیست استفاده کرده و از نمک که محیط اونجا رو فرا گرفته، بهره برده. شما می تونید از حمام آب شور، سونای خشک دیدن کنید و از حمام بخار برای تمدد اعصاب استفاده کنید. اگر مشکلی ندارید زمین گلف به جای سبز سفید باشه، می تونید از زمین گلف این هتل هم لذت ببرید. ( بله زمین گلفش هم از نمکه ).

palaciodesal_3

پالاسیو دو سل 4500 فوت مربعه و از بیش از یک میلیون بلوک نمکی 35 سانتیمتری ساخته شده. اتاق ها شبیه کلبه ی اسکیموهاست. منتها به جای برف در ساختش، نمک به کار برده شده. کسانی که تو این هتل اقامت می کنن باورشون نمیشه رو یه صندلی نمکی نشستن یا به یه دیوار ساخته شده از نمک تکیه دادن بنابراین اکثرا هتل رو لیس می زنن. مدیریت هتل شدیدا با این مسئله مخالفه و حتی این هتل قانونی داره که در اون لیس زدن ممنوعه ( شوخی نیست، جدی میگیم ). ولی خب می تونید به دیوار ها و اثاثیه و… دست بزنید.

اگر کسی بتونه یه هتل فلفلی بسازه، یه ست فوق العاده عالی میشه!

slide_263517_1762422_free

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *