با اثر “بنجامین فرانکلین” کاری کنید که همه دوستتون داشته باشن!

با اثر “بنجامین فرانکلین” کاری کنید که همه دوستتون داشته باشن!

Header-2

وقتی می خواید کاری کنید که بقیه دوستتون داشته باشن چی کار می کنید؟ ازشون تعریف می کنید؟ شام دعوتشون می کنید؟ بهترین راهش اینه که ازشون بخواید لطفی در حقتون بکنن. به این میگن اثر بنجامین فرانکلین.

یه لطفی در حقم می کنی؟

گرچه که فکر می کنیم کارهامون یه روند خاصی دارن- اینکه اول قصد انجام کاری رو می کنیم و بعد انجامش میدیم- ولی معمولا برعکسه: اول سراغ یه کاری میریم وبعد دلیلی پیدا میکنیم که انجام اون کار رو توجیه می کنه. این راه جلب تحسین آدما اسمش اثر بنجامین فرانکلینه. دلیل این نام گذاری روشیه که بنجامین فرانکلین، پدر پایه گذاری آمریکا، در برخورد با یه رقیب سر سخت سیاسی استفاده کرد. چون جلب نظر و تحسین این رقیب در آینده به کارش میومد، فرانکلین نامه ای به این فرد می نویسه و ازش می خواد که یه کتاب کمیاب رو بهش قرض بده. اون رقیب این کار رو می کنه و فرانکلین هم یه هفته بعد کتاب رو به همراه یه یادداشت تشکر پس میفرسته. دفعه ی بعدی که این دو نفر همدیگرو می بینن، رقیبش برای اولین بار به سمت فرانکلین میاد و شخصا با او صحبت می کنه. اون دو تمام طول عمرشون با هم دوست می مونن. در این قضیه ی کتاب قرض دادن، اون رقیب در حق فرانکلین یه لطفی کرد و بعد کارش رو توجیه کرد: در حق کسی لطف می کنی که دوستش داری، پس او هم حتما فرانکلین رو دوست داشته.

می تونید بفهمید که کجاها این روش به کارتون میاد. مثلا وقتی که می خواید نظر یه همکار یا فامیل همسرتون رو به خودتون جلب کنید و او رو به خودتون علاقه مند کنید. پس دفعه ی بعدی که خواستید خودتون رو پیش یه همکار عزیز کنید بهش کمک نکنید. در عوض از او تقاضای کمک کنید. شاید این همون حقه ای باشه که نیازش داشتید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *