10 اشتباهی که در شروع روز کاری مرتکب می شوید! (بخش اول)

10 اشتباهی که در شروع روز کاری مرتکب می شوید! (بخش اول)

Header-4

دقایق اولیه ی روز کاری در بازدهی شما در 8 ساعت بعدی بسیار موثرند. اگر دیر سر کار برسید و یا خودتون را درگیر سیل ایمیل هایی که برایتان آمده بکنید، سر درگم می شوید و تمرکز بر کارهایتان در باقی روز بسیار سخت خواهد بود.

ما در اینجا 5 اشتباه رایج را لیست کرده ایم تا به شما بگوییم چطور می توانید از انجام آن ها در 10 دقیقه ی اول روز پرهیز کنید تا بازدهیتان بالا رود.5 مورد بعدی را می توانید در مقاله ی بعدی بخوانید.

  1. دیر رسیدن

با این کار روز کاریتان را قبل از اینکه حتی شروع شود خراب می کنید. تحقیقی که در هافینگتون پست به آن استناد شده نشان می دهد کارمندانی که دیر سر کار می آیند در رتبه بندی عملکردشان در جایگاه پایین تری قرار دارند و از نظر کارفرما مسئولیت پذیر نیستند حتی اگر محل کارشان را دیرتر از بقیه ترک کنند. منصفانه نیست اما واقعیت دارد. پس سعی کنید به موقع سر کار برسید.

  1. سلام و احوالپرسی نکردن با همکاران

اگر چند دقیقه وقت بگذارید و با همکارانتان احوالپرسی کنید، جو خوشایندی هم برای خودتان و هم برای اطرافیان به وجود می آورید. طبق نظر لین تیلور نویسنده ی کتاب ” رییس زورگویتان را فرمانبردار خود کنید: چطور رفتارهای بچگانه ی رییستان را کنترل کنید و در کارتان پیشرفت کنید.”، اگر خودتان سرپرست و یا رییس باشید و به همکاران خود سلام نکنید، روابط اجتماعی ضعیفتان توانمندی و شایستگی کاریتان را هم زیر سوال می برد.

حتی اگر مدیر نیستید، اگر اول روز بدون کلمه ای حرف پشت میزتان بنشینید، همکارانتان تمایل کمتری به همکاری با شما خواهند داشت.

  1. نوشیدن قهوه

اگر از آن دسته افراد نباشید که به محض بلند شدن از خواب قهوه می نوشند، احتمالا به محض رسیدن به محل کارتان قهوه می خورید. اما تحقیقات نشان می دهد بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بعد از 9:30 صبح است. چرا که هورمون استرس کورتیزول، که انرژی را در بدن تعدیل می کند، بین ساعت 8 تا 9 صبح به بیشترین حد خود می رسد. وقتی در آن زمان ها قهوه می خورید بدن کورتیزول کمتری ترشح می کند و به کافئین بسنده می کند. بعد از ساعت 9:30 صبح، زمانی که سطح کورتیزول در بدن شما پایین آمد، بهترین زمان نوشیدن قهوه است.

  1. جواب دادن همه ی ایمیل ها

همین که پشت میزتان می نشینید ممکن است بخواهید سیل ایمیل های دریافتی تان را ببینید و پاسخ دهید. اما بر اساس نظر مایکل کر، سخنران بین المللی تجارت و کسب و کار، 10 دقیقه ی اول روز کاری باید صرف نگاه اجمالی به ایمیل ها و اولویت بندی آن ها شود. با این کار ایمیل های ضروری پاسخ داده می شوند و می توانید برنامه ریزی کنید تا باقی ایمیل ها را بعدا پاسخ دهید.

  1. شروع کار بدون یک ذهن منظم و آماده

لین تیلور به شما پیشنهاد می دهد که قبل از شروع کارتان حتما روزتان را برنامه ریزی کنید. یعنی اولویت هایتان و کارهایی که باید انجام شود را بنویسید و نگاهی به تقویم کاریتان بیندازید تا ببینید چه کارهایی را باید در لیستتان بگنجانید و اینکه آیا تماس یا جلسه ای در پیش دارید یا خیر. در غیر اینصورت ممکن است وسط یک کار مهم مجبور شوید به جلسه ای بروید که فراموش کرده بودید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *