چرا وقتی سرما میخوریم نباید محکم فین کنیم؟

چرا وقتی سرما میخوریم نباید محکم فین کنیم؟

Header-4

همتون با یه مشت دستمال کاغذی مچاله شده ی چندش آور وقتی که سرما خوردید آشنائید. دیگه وقتی سرما می خورید، نیازی به دستمال ندارید. فین کردن آسیب زاست.

اما، مامان همیشه میگفت…

قابل توجه کسایی که تا آب بینی شونو بالا می کشیدن مامانشون یه جعبه دستمال کاغذی میذاشت جلوشون: وقتی سرما خوردید یا آلرژی دارید یا مواردی مثل این دیگه فین نکنید. پزشک متخصص آلرژی و ایمونولوژیست، دکتر پروی پاریخ در گفتگو با منز هلث گفته: ” فین کردن با شدت زیاد می تونه باعث پاره شدن رگ ها بشه. ” علاوه بر این، فین کردن می تونه ویروس ها و باکتری ها وارد سینوس هاتون بکنه و در این صورت خطر عفونت بیشتر شما رو تهدید خواهد کرد. و از همه ی این ها گذشته، وقتی مریضید با فین کردن از شر مخاط بینیتون خلاص نمیشید چون بازم بیشتر تولید میشن.

خب، باید چیکار کرد؟

دکتر آنیل کمار لالوانی، رییس دپارتمان بیماری های گوش و حلق و بینی در مرکز پزشکی لانگن در دانشگاه نیویورک، در گفتگو با نیویورک تایمز گفته اگر میخواید از شر مخاط بینیتون که راه نفس کشیدنتونو بسته خلاص شید، اینکارو با شدت انجام ندید. بدنتون نمی تونه فشار ناگهانی و شدید رو وقتی فین می کنید تحمل کنه و در نتیجه این کار باعث آسیب زدن به بدنتون میشه.

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • رحمانعلی پاسخ

    سلام تاکنون فکرمیکردم بافین محکم ازشرگرفتگی بینی خلاص میشدم اما انگارمضراتی با خوددارد.ازراهنمایی هایتان استفاده میکنم.متشکرم

    در 2:35 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *