10 عادت وحشتناکی که خوشحال بودن رو در شما می کشه! (2)

10 عادت وحشتناکی که خوشحال بودن رو در شما می کشه! (2)

 

Header-4

در مقاله ی قبل گفتیم که درسته که هممون میخوایم حس خوشبختی رو تجربه کنیم ولی گاهی بعضی عادات منفی نمیذارن این حس رو تجربه کنیم. حالا در ادامه ی بحث به 5 عادت باقی مونده از مقاله ی قبلی می پردازیم.

 

  1. همیشه دنبال مقصر بودن

 

شرایط و دیگران مقصر دونستن یه عادت مخربه که هم ما به ما آسیب می زنه هم به اطرافیانمون. وقتی بقیه رو مقصر می دونیم یعنی مسئولیت اعمال و احساساتمون رو نپذیرفتیم. به این دلیل بقیه رو مقصر می دونیم چون دنبال توضیح شرایط بدی که توش گیر افتادیم هستیم و حس میکنیم با این کار حالمون بهتر میشه.

واقعیت اینه که ” خودمون ” مسئولیم. هیچ عهدی نمی تونه ما رو مجبور به انجام کاری کنه و نیتیجتا هیچ کس مسئول احساس و اعمال ما نیست.

sad_opener

 

 

  1. داشتن توجه زیاد به مادیات

 

ماشین مدل بالایی که تازه خریدید نمی تونه به شما عشق بده. ساعت و مبل گرونتوون باعث نمیشن حس کنید به مراد دلتون رسیدید. حتی باعث اضطرابم میشن اگه بوجتون به اندازه ی کافی نباشه و قسطاتون عقب بیفته.

وقتی تمرکزتون رو پول و مادیاته یادتون میره چی واقعا خوشحالتون میکنه. آدم ها. تجربه ها. دنبال کردن رویاها و خواسته هاتون. عشق. تو زندگی دنبال تعادل باشید. حس خوشبختی یه حس درونیه.

 

  1. دور و بر آدمای منفی باف بودن

 

روابط بد و آدم های منفی شادی رو ازتون دور می کنن. اگه حواستونو جم نکنید طرز فکر بدبینانشون میشه طرز فکر شما. واقعیت تلخ اینه که آدمای منفی نه به شما اهمیت میدن و نه خواهند داد. مهم نیس چقدر تلاش می کنید تا تحت تاثیر قرارشون بدید.

باید مواظب افرادی باشید که مدام با عقایدت و نظراتتون مخالفت می کنن، وقتی سر و کلشون پیدا میشه که به شما نیاز داشته باشن، و به آرزوها و خط قرمز های شما احترام نمیذارن. اینا آدمایین که نمیدونن رابطه ی سالم یعنی چی.

اجازه ندید روابط بد به شما آسیب بزنه. جسور باشید و اعتماد به نفس داشته باشید. خودتون رو دقیقا همینطور که هستید دوست داشته باشید. شما مستحق اینید که دورو بر آدمایی باشید که با شما مهربانن و به شما احترام میذارن.

  1. با به تعویق انداختن کارها آرزوهای خود رو تباه کردن

هممون یه وقتایی کارامونو به تعویق میندازیم و به دنبال بهونه می گردیم تا انجام ندادن کارها رو توجیه کنیم. ولی همین به تعویق انداختن کارها در طولانی مدت باعث میشه دیگه احساس خوشحالی نکنید. با این کار زمان ارزشمند و انرژیتون به جای دنبال کردن اهداف و رویاهوتون به هدر میدید.

یه لحظه تجسم کنید 70 سالتونه. وقتی به گذشتتون نگاه کنید، حس نا امیدی بهتون دست نمیده بخاطر هدر دادن زمانتون؟ روزهاتون هدفمند و با ارزش بودن؟ یا گذاشتید فرصت هاتون از دست برن؟ نذارید خیلی دیر شه. از هین امروز شروع کنید.

  1. بدترین منتقد خود بودن

باور داریم که باید از خودمون توقع زیادی داشته باشیم. و وقتی در کاری شکست خوردیم نسبت به خودمون سخت گیر باشیم. خوبه که نقطه ضعف هامونو بدونیم و سعی کنیم بهترشون کنیم اما مدام خود رو به باد انتقاد گرفتن راهش نیس. وقتی افکاری تو سرتونه و همش مدام توی ذهنتون دارید از خودتون انتقاد می کنید اصلا حس خوشحالی رو نمی تونید درک کنید.

راهش اینه که اول بفهمید چی باعث میشه انقد از خودتون انتقاد کنید. نا امیدتون واسه اینه که می دونید می تونید عملکرد بهتری داشته باشید؟ یا نظرات و تلاش های دیگران روتون تاثیر منفی داره؟ دارید خودتونو شکنجه می کنید فقط به خاطر طرز فکر مردم؟

وقت بذارید تا به خود واقعیتون نزدیک بشید. واقعا چی از زندگیتون میخواید؟ میخواید کی باشید؟ به چه چیزهاای علاقه دارید و از چه چیزهایی بدتون میاد؟ باید خودتون رو دوست داشته باشید و خودتونو تشویق کنید. مثلا به جای این فکر که کنفرانسم افتضاح بود به این فکر کنید که خوبذ بودم و بهتر هم میشم. به جای دیالوگ های منفی تو سرتون دنبال انتقاد سازنده باشید. اینو یادتون باشه که همونقدر که با دیگران مهربونید باید با خودتونم مهربون باشید. : این راه رسیدن به حس خوشبختی واقعیه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *