10 عادت وحشتناکی که خوشحال بودن رو در شما می کشه! (1)

10 عادت وحشتناکی که خوشحال بودن رو در شما می کشه! (1)

Header-4

هممون دنبال خوشبختی و خوشحالی می گردیم. معمولا هم باور داریم تصمیماتمون برای داشتن حس خوب و زندگی خوب درستن. مشکل اینجاست که گاهی تصمیمی گیریامون فقط ناامیدی و استرسمون رو بیشتر میکنه. عادت هایی داریم که نمیذارن احساس رضایت و خوشبختی تو زندگی داشته باشیم. شما می تونید با ترک کردن این 10 عادت خیلی بد این چرخه ی منفی رو متوقف کنید و خوشحالی رو به وجودنون برگردونید. در این مقاله به پنج تا از این عادت ها اشاره می کنیم و در مقاله ی بعدی ادامه ی اونو می تونید بخونید.

  1. مدام خود رو با دیگران مقایسه کردن

تمایل ما به مقایسه کردن خودمون با دیگران” فقط “نتیجش عدم رضایت از زندگیمون میشه. خیلی راحت خودمونو با دیگران مقایسه می کنیم و می گیم چه شغل عالی ای داره! چه دوستا و خونواده ی فوق العاده ای! چه پولایی در میاره! چقدر خوشگله! اما مقایسه کردن همیشه ناعادلانه س. هممون انسان های بی نظیری هستیم، استعدادها، ترس ها و ویژگی ها و علایق مختلفی داریم. تجارب زندگیمون، اهدافمون با هم فرق می کنه.

دفعه ی بعد اگه خواستین خودتو با کسی مقایسه کنین به خودتون یادآوری کنید که هممون انسانیم و هیچ کس کامل نیست. هممون در تلاشیم بهترین خودمون باشیم.

  1. ندونستن قدر چیزایی که دارید

مهم نیس زندگیتون چجوریه. همیشه چیزهایی وجود دارن که بابتشون شکرگزار باشید. وقتی شکرگزار چیزهایی که دارید نیستید، ارزش و اهمیت داشته هاتون رو پایین میارید. سپاس گزاری زندگیتون رو عوض می کنه. قدرشناس بودن باعث میشه رو نداشته هاتون تمرکز نکنید اونوقته که می فهمید چه زندگی فوق العاده ای دارید. حتی مهم نیس چقدر موفقید تا زمانی که وقت نذارید و به داشته هاتون فکر نکنید حس خوبی نخواهید داشت.

  1. کنترل خود رو دست ترس و نفرت دادن

مغز ما طوری ساخته شده که ما رو از خطر آگاه کنه تا ایمن باشیم ولی ترس و استرس می تونه ما رو فلج کنه. ترس از شکست فقط باعث میشه دیگه دنبال رویاهامون نریم.

همین، در مورد نفرتم صدق می کنه. عصبانبت در درون ما باعث بدبینی و خصومت میشه همه ی ما تجارب درد آوری تو زندگیمون داریم ولی اگه تصمیم گیریامون بر اساس نفرت باشه دیگه نمی تونید روی چیزایی که براتون مهمه تمرکز کنید. نفرت خوشبختی رو از شما می دزده.

مدیتیشن و داشتن یه دفترچه ی خاطرات کمکتون میکنه تا از شر این احساسات خلاص بشید.به اعمالتون و طرز رفتارتون با دیگران فکر کنید. به هیچ عنوان نذارید خصومت وارد زندگیتون بشه.

  1. فکر کردن به گذشته یا آینده

اگه مدام به گذشته و یا آینده فکر کنید خیلی راحت فرصت های جلوی روتون رو نمی بینید. باید در لحظه ی حال زندگی کنید . درست به همونجایی که هستید و همون آدمایی که باهاشونید فکر کنید وگرنه زندگیتون می گذره بدون اینکه چیزی ازش فهمیده باشید.

تحقیقات نشون داده آدمایی که تو حال زندگی می کنند خوشحالترند و با مردم بیشتر ارتباط برقرار می کنن. تو زمان حال زندگی کردن رو حتمااااا تمرین کنید.

5.سعی کردن برای کنترل چیزی که از پسش بر نمیاید

خیلی نا امید کنندس که کلی وقت و انرژی صرف ریختن برنامه ی زندگیتون بکنید بعد بفهمید که کلا زندگی به برنامه ی جدا براتون چیده. به خودتون می گید ” قرار نبود اینطوری شه. ”

بزرگترین لطفی که می تونید در حق خودتون بگنید اینه که بدونید همیشه روی صندلی راننده نشستید! کلی برنامه می چینید. وقت و انرژی میذارید ولی قرار نیس اوضاع همیشه بر وفق مرادتون باشه. باید یاد بگیرید بی خیال شید.

خیلی اوقات تمایل ما به کنترل همه چیز ریشه در استرس و ترس داره. حس می کنیم بدبخت میشیم اگه کنترل اوضاع از دستمون در بره. یه جاهایی هر چی بیشتر بجنگی بیشتر خوشی رو از خودت دور کردی. اجازه بدید زندگی سیر طبیعیشو طی کنه. از احساس آزادی وقتی که دیگه سعی در کنترل همه چیز ندارید لذت ببرید. یه وقتایی واقعا دست شما نیس.

 

ادامه داره… مقاله ی بعدی رو از دست ندید!

 

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *