دیگر نگران شارژ گوشی نباشید. گوشی های هوشمند در 5 دقیقه شارژ خواهند شد!

دیگر نگران شارژ گوشی نباشید. گوشی های هوشمند در 5 دقیقه شارژ خواهند شد!

Header-3

گوشی هایی که در پنج دقیقه کامل شارژ می شوند ممکن است تا سال آینده به بازار عرضه شوند. این تکنولوژی برای نخستین بار در سال 2015 رونمایی شد، زمانی که در نمایشگاه تکنولوژی سی ای اس در لاس وگاس شرکت استوردات FlashBattery را در معرض دید عموم قرار داد. مدیر عامل این شرکت، دورن میرسدوف، به بی بی سی اعلام کرد که انتظار می رود در اوایل سال 2018 روند تولید آغاز شود. گرچه بن وود، تحلیل گر فناوری، در گفتگو با سی سی اس اینسایت گفت در مورد این ادعا نمی تواند مطمئن باشد. آقای میرسدوف گفته است که نمی تواند بگوید کدام شرکت ها قصد استفاده از این تکنولوژی را دارند.

در سال 2015، او در گفتگو با بی بی سی گفته بود که این باتری شامل موادی است که عملکرد آن را از دیگر باتری ها متمایز می کند. این باتری قادر است با سرعت بسیار بالا ین ها را از کاتد به آند انتقال دهد. این همان پروسه ی االکتریکی است که باعث شارژ باتری می شود. این طراحی شامل مواد نانو است که مشخصا ساختارهای بسیار کوچکی را در بردارد همچنین ترکیبات ارگانیکی را داراست که از آن ها نامی برده نشد.

بعضی از انواع این باتری ها بسیار ضخیم تر از باتری های گوشی های هوشمند بودند. اما حالا آقای میرسدوف مدعی است محصولش برای ورود به بازار و استفاده شدن در گوشی های هوشمند آماده است. او گفت : ” گوشی های هوشمند در 5 دقیقه شارژ خواهند شد. ” او افزود این فناوری در دو شرکت باتری سازی در آسیا به طور آزمایشی تولید شد و انتظار می رود ” تولید انبوه ” آن در 4 ماه اول سال 2018 آغاز شود.

آقای وود همچنان تردید دارد که این ادعا به این زودی ها تحقق پیدا کند ولی به گفته ی او اگر این باتری ها آن طور که برنامه ریزی شده کارکند، تحول بزرگی در صنعت اتفاق می افتد. او اشاره کرد که هر طراحی ای که باعث تولید گرمای زیاد شود، بر عملکرد باتری تاثیر می گذارد. او همچنین افزود هرکسی که توانسته ” مشکل باتری ” را حل کند، تحول بزرگی بر لوازم الکترونیکی مصرفی ایجاد کرده است.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *