موقع حمام کردن دیگه این اشتباهات رو نکنید!

موقع حمام کردن دیگه این اشتباهات رو نکنید!

Header-4

حموم کردن بخشی از زندگی روزمره ی ماست. از زمانی که به دنیا اومدید با شیوه ی خاصی حمام کردید و احتمالا خیلی چیزا هست که نمی دونید و باید یاد بگیرید. ما روش های تازه ای رو پیدا کردیم تا با به کار بردنشون تاثیر مثبتی روی پوست و موتون بذارید.

چرا مهمه؟

در مورد اینکه چطور باید حموم کرد اطلاعات گمراه کننده ای وجود داره. مثلا میگن هیچ وقت نباید نرم کننده رو به ریشه ی موهاتون بزنید، یا اینکه صابون قالبی از بدن شوهای مایع بهتره. این نکات به ظاهر کمک کننده میتونن به پوست و موتون آسیب بزنن.

چیکار باید بکنید؟

وقتی صحبت از شامپو و نرم کننده زدن به موها میشه، نمیشه برای همه یه نسخه پیچید. پوست سرتون هم بخش ” زنده ” ای از بدن شماست و به آب رسانی و پاک شدن از چربی های اضافه احتیاج داره. و البته تار موهای ضعیف و ” مرده” ی شما ممکنه با شامپو کردن بیش از حد خشک بشن. امی مک میشل، متخصص امراض پوستی، در گفتگو با هافینگتون پست گفت: نوع مو و قومیت فرد در اینکه چطور باید به پوست و مو رسیدگی بشه، تاثیر داره. برای مثال، افراد سیاه پوست و اسپانیایی ها و پرتغالی ها معمولا تار موی ضخیم تری دارند درنتیجه کمتر به شامپو کردن نیاز دارند. به توصیه ی مک میشل، فارغ از اینکه چقدر عادت به شامپو کردن موهاتون دارید، بین شستشو ها حداقل یک روز فاصله بندازید تا چربی طبیعی که برای سلامت مو لازمه، گرفته نشه.

حالا که صحبت از سلامت پوست سره، اینم بگیم که وقتی با شامپو دارید سرتون رو ماساژ می دید هیچ وقت از ناخوناتون استفاده نکنید. متخصص امراض پوستی، سندی جانسون در مصاحبه با ریدرز دایجست گفت: ” ناخون ها می تونن باعث خارش پوست سر و پوسته پوسته شدنش بشن.” سابیدن بیش از حد و با شدت هم میتونه باعث آسیب رسانی به موها بشه و یکی از اون آسیب ها موخوره است. احتمالا شنیدید که می گن فقط باید نوک موهاتون رو نرم کننده بزنید. اما پوست سرتون هم به مرطوب شدن و آب رسانی احتیاج داره! فقط نکته اینجاست که باید مطمئن بشید نرم کننده رو خوب خوب شستید و توی سرتون نرم کننده نمونده. حتما هم از محصولاتی استفاده کنید که مناسب نوع موی شماست.

درست قبل اینکه حموم کردنتون تموم شه، این کارو بکنید : در عرض 30 ثانیه، سریع آب رو سرد، گرم و دوباره سرد کنید. آب گرم باعث انبساط مویرگ ها و افزایش گردش خون میشه. در حالی که بر طبق مدیکال دیلی، آب سردی که یهو روی سرتون میریزه باعث مقاومت در برابر استرس و تحریک کاهش وزن میشه و تاثیرات ضد افسردگی هم داره. دوش های طولانی و آب داغ باعث میشه پوستتون خشک بشه و خواب آلود بشید- دقیقا خلاف چیزی که از دوش های صبح گاهی انتظار دارید.

بعد از استحمام، بدون معطلی لوسیون بزنید. ممکنه به نظرتون عجیب بیاد ولی پوست شما بعد از حمام برای آب رسانی بسیار آماده س. گرما و رطوبت حموم منافذتون رو باز میکنه و لوسیون خیلی راحت تر جذب پوستتون میشه. دنبال نکات بیشتری برای مراقبت از پوستتون هستید؟ لیفتون رو تند تند عوض کنید. و بذارید لیف و تیغتون کاملا خشک بشن قبل اینکه دوباره ازشون استفاده کنید. موقع شستشو، با پوستتون با لطافت برخورد کنید و به جای صابون های قالبی از بدن شویهایی استفاده کنید که مرطوب کننده دارن. این نکات ساده به طرز چشم گیری مو و پوستتون رو بهتر میکنن.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *