چای را داغ نخورید… سرطان می گیرید!!!

چای را داغ نخورید… سرطان می گیرید!!!

Header-4

یعنی باید از این به بعد چن تا تیکه یخ توی قهوه ی داغتون بندازید؟ طبق اعلام آژانس بین المللی تحقیقات سرطان ( IARC ) نوشیدنی های خیلی داغ می تونن باعث ابتلا به سرطان بشن.اما معنیش این نیست که مجبورید با چایی و قهوتون غزل خداحافظی بخونین- به احتمال زیاد دمای نوشیدنی داغتون اونقدر نیست که باعث سرطان بشه. آخیش!

چای

نه خیلی داغ، نه خیلی یخ

اگه شما هم از اون دسته آدمایی هستین که کاپوچینوتونو داغ داغ سفارش میدید، توجه کنید! با توجه به مطالعاتی که در ژوئن سال 2016 در لانست انکولوژی منتشر شد، نوشیدنی های بسیار داغ می تونن سرطان زا باشن. درسته عبارت ” بسیار داغ ” علمی نیست. محققان به این نتیجه رسیدند که نوشیدنی هایی با دمای 65 درجه ی سانتیگراد و بالاتر خطر ابتلا به سرطان رو بالا می برن. انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده که آمریکایی ها قهوه، چای، هات چاکلت و نوشیدنی های داغ دیگه رو در دمای پایین تر از این می نوشند.

نوشیدنی ای که باعث نگرانی محققان شده ” ماته ” است. ماته نوعی چاییه که در آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا محبوبه و مرسومه که خیلی خیلی داغ خورده بشه. به گزارش ای سی اس، ” این نوشیدنی با سرطان مری ارتباط مستقیم دارد، البته فقط زمانی که به شکل سنتی خود، یعنی خیلی داغ سرو بشه. ”

Daily_Brainstorms_Coffee_Health_Benefits

دوست داران قهوه در امانند!

همون محققانی که نوشیدنی های بسیار داغ رو در دسته ی مواد سرطان زا قرار داده بودن، قهوه رو از این لیست خط زدند. همگی عاشقای قهوه حالا دیگه می تونن یه نفس راحت بکشن. به گفته ی دانشمندان، به دلیل شواهد زیادی که امروزه به دست اومده، بدون نگرانی و خیال راحت می تونین قهوه ی صبحونتون رو سر بکشید. دکتر آلبرتو آسکریو، استاد تغذیه و واگیر شناسی در هاروارد تی اچ چن در گفتگو با مجله ی تایم گفت : ” میتونیم به کسانی که عادت به خوردن قهوه دارند این اطمینان رو بدیم که مشکلی تهدیدشون نمی کنه. “

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *