آیا میدونستید که برج ایفل یه اتاق و آپارتمان مخفی داره!

آیا میدونستید که برج ایفل یه اتاق و آپارتمان مخفی داره!

Header-2
بزرگترین طرفدارای دیزنی ورلد میدونن که یه سوییت لوکس توی قلعه ی سیندرلا هست ، اما هیچ می دونستید یه آپارتمان مخفی نوک برج ایفل وجود داره؟ برخلاف قلعه، گستاو ایفل ، سازنده ی این برج، این آپارتمان پنهانی و جانانه رو فقط برای خودش ساخته بود- تقریبا هیچ کسم راه نمی داد!
بهترین منظره از شهر
اگه قرار بود بگیم کجا بهترین چشم اندازو توی اروپا داره، احتمالا نوک برج ایفل صدر نشین بود! تصور کنید توی یه آپارتمان دنج و گرم و نرم از خواب بیدار میشید. آپارتمانی با کاغذ دیواریای رنگی و کابینتای چوبی و یه پیانوی با شکوه. بعد تجسم کنید که دارید اسپرسو با کروسانت می خورید در حالی که از ارتفاع 305 متری به منظره ی شهر پاریس که زیر پاتونه خیره شدید- درست نوک برج ایفل. فکر کنم گستاو ایفل دقیقا همین چیزا تو سرش بوده که سال 1889 به تیمش دستور داد تا برج و آپارتمانش رو بسازن.
به گفته ی هنری جرارد نویسنده، ” برخلاف خود برج که به سبک امروزیه و آهن هاش همه مزین هستند و با اصول فنی ماهرانه ای ساخته شده، آپارتمان، اسباب اثاثیه و سبک بسیار ساده ای داره که باب دل دانشمندانه. ” همونطور که می تونین تصور کنین، قلمروی انحصاری ایفل نقل مجالس نخبگان پاریسی بوده و خیلیا میخواستن اونجا رو اجاره کنن. اما آپارتمان ایفل، آپارتمانی شخصی باقی موند و فقط گهگاهی میزبان مهمان هایی مثل توماس ادیسون بود. حالا چی؟ میتونیم شانسی برای داشتن این آپارتمان رویایی داشته باشیم؟

this-is-what-the-first-ever-apartment-inside-the-eiffel-tower-looks-like-136406734048103901-160610223027

یه مژدگونی تسلی بخش
در تابستان سال 2016 شرکت هوم اوی که خانه های مبله را به توریست ها اجاره میداد، فضای داخل برج رو که برای کنفرانس ها بود به یک آپارتمان تبدیل کرد. نه. این همون آپارتمان نیست. اما بازم تو ارتفاع 57 متریه. دو تا اتاق خواب و یه گلخونه داره. و با وجود پنجره هایی که از سقف تا زمین کشیده شدن چشم انداز وسیعی از طاق پیروزی ( Arc de Triomphe )، کلیسای ساکر کور ( Sacre Coeur ) و رودخانه ی سن ( Sein ) به شما میده. عالیه، نه؟ در جولای 2016، 4 نفر با قرعه کشی تونستن اینجا بمونن. پس ما هم گوش به زنگ می میمونیم تا از این شانسا نصیبمون بشه. آپارتمان نوک برج چی؟! خب هنوزم نمی تونید اونجا بمونید ولی میتونید توش یه گشتی بزنید. می تونید مجسمه های ایفل و ادیسونو ببینید که دارن گپ میزنن. شاید، فقط شاید بشه که اونجا اسپرسو و کروسانت بخورین و ادعا کنین شما هم مهمون ایفل بودید!

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *