فکر می کنید بدنتان هر روز به قرص مکمل احتیاج دارد؟ بهتر است تجدید نظر کنید!

فکر می کنید بدنتان هر روز به قرص مکمل احتیاج دارد؟ بهتر است تجدید نظر کنید!

فکر می کنید بدنتان هر روز به قرص مکمل احتیاج دارد؟
بهتر است تجدید نظر کنید!
ساعت 6 صبحه. ساعتتون زنگ می زنه و شما روزتون رو شروع می کنید: از جاتون بلند می شید، دندوناتونو مسواک می زنید، صبحانه می خورید و بعدشم مولتی ویتامین. به نظر این برنامه آشناست، نه؟

NM-2671-L200-Vit-D-USP_380x468
بر طبق مطالعاتی که در سال 2016 انجام شد، 52 درصد از آمریکایی ها از مکمل های غذایی استفاده می کنند. اما خوردن قرص های مکمل دقیقا چه فایده ای داره؟ تقریبا هیچی. در سال 2013، سر مقاله ی انلز آو اینترنال مدیسن در مورد این مکمل ها صریحا نوشته بود : ” مسئله کاملا روشن است: اکثر مکمل ها نه از بیماری های سخت جلوگیری می کنند و نه از مرگ. دلیلی ندارد که مصرفشان کنید و باید استفاده از آن ها را قطع کنید. ” این قسمت خلاصه ی تحقیقی بود که در مورد مکمل های ویتامین و مینرال انجام شد. این تحقیق نشون میده که این مکمل ها اکثرا بی تاثیرن و حتی بعضیاشون مثل بتاکاروتن، ویتامین E و مقادیر زیاد ویتامین A باعث مرگ زود هنگام می شن. تکیه بر مکمل ها قابل درکه. چرا که سخته برنامه ی غذاییتون بر اساس میزان ویتامین های موجود در غذاها باشه. یه خبر خوب: اکثر افراد به مکمل ها احتیاجی ندارن. در سال 2012 ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ( CDC ) گزراشی رو منتشر کرد که براساسش کمتر از 10 درصد از جمعیت آمریکا کمبود ویتامین داشتند آن هم فقط کمبود یک نوع ویتامین.اگر رژیم غذاییتون شامل انواع غذاها باشه، بیشتر اون چیزی که بدنتون احتیاج داره رو دریافت می کنید.
البته، همه ی مکمل های غذایی بی فایده نیستند: شواهد علمی استفاده از ویتامین B12 ( خصوصا برای گیاهخواران )، فولیک اسید ( برای خانم های باردار) و ویتامین D رو تایید می کنند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *