چه چیزی روی کاهش وزن بیشتر تاثیر دارد؟ ورزش یا رژیم غذایی؟

چه چیزی روی کاهش وزن بیشتر تاثیر دارد؟ ورزش یا رژیم غذایی؟

Header-4

این مقاله به شما نمی گوید که ” باید ” بین غذای سالم خوردن و باشگاه رفتن یکی را انتخاب بکنید، اما اگر سعی در کاهش وزن دارید و فقط یکی از این دو را می توانید انتخاب کنید، این جمله همه چیز را برایتان روشن می کند : ” شکم عضلانی می خواهید؟ به آشپزخانه بروید. ” پس سالم غذا بخورید.

اگر مجبور به انتخاب شدید…

اگر می خواهید وزن کم کنید،به رژیم غذاییتان دقت کنید. ثابت شده است که رژیم درست از باشگاه رفتن خیلی موثرتر است. در مقایسه با غذا، ورزش کردن خیلی کالری کمتری می سوزاند . شما با 30 دقیقه ورزش کردن بین 300 تا 400 کالری می سوزانید. اما تنها نخوردن یه بسته چیپس و یه قوطی نوشابه مساوی همین مقدار است. مطالعات بسیاری ثابت کرده است که فعالیت های فیزیکی عامل اصلی کاهش وزن نیست. تعدیل در خوردن غذا و سالم خوردن تاثیر بیشتری دارد. این به معنای آن نیست که ورزش کردن برابتان خوب نیست- مسلما مفید است و اثر بسزایی بر سلامت کلی و خوش اندامیتان دارد. ورزش کردن به همراه یک رژیم سالم برای رسیدن به وزن دلخواهتان بسیار کمک کننده است.

Diet and nutrition

می توانم ورزش کردن را کنار بگذارم؟

نه آنچنان که فکر می کنید. ورزش کردن به دلیل مزیت های بسیاری که دارد برایتان ضروری است: باعث تقویت و هوشیاری بیشتر مغز می شود. بدنتان را سالم و حالات احساسیتان را کنترل شده نگه می دارد. وزن کم کردن و سالم بودن دو مقوله ی جدا از هم هستند. اما اگر لیست اهداف سال جدید به شما می گوید که باید چند کیلو وزن کم کنید و شما در ورزش کردن به شدت تنبل هستید، باز هم می توانید به آرزویتان برسید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *