زیاد انار بخورید، احتمالا جوان میمانید!

زیاد انار بخورید، احتمالا جوان میمانید!

Header-4

یک مولکول در انار یافت شده است که می تواند اثرات سالخوردگی را به طور چشم گیری کاهش دهد.

 

محققان موسسه ی پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) مولکولی را در انار کشف کرده اند که می تواند به سلول های ماهیچه ای کمک کند تا از خودشان در مقابل یکی از اصلی ترین دلایل سالخوردگی محافظت کنند. تنها مساله ای که وجود دارد این است که مولکول انار باید توسط میکروب های خاصی که در روده هستند، تبدیل به ذرات ضد سالخوردگی شوند. اما این میکروب ها در روده ی بعضی افراد وجود دارند.

ZlOWPFo3nFkx

عملکرد این مولکول به این صورت است: سلول های عادی به طور منظم” باطری “های قدیمی را که همان میتوکندری ها هستند، با باطری های جدید عوض می کنند. این پروسه میتوفاژی نام دارد. همین طور که سنتان بالا می رود، این روند به درستی قبل ادامه پیدا نمی کند و میتوکندری های معیوب در سلول های شما تجمع پیدا می کنند. این همان علت ضعف در ماهیچه های پیر و همچنین سبب دیگر بیماری های مربوط به پیری، همچون پارکینسون است. دانشمندان کشف کرده اند که مولکولی به نام urolithin A می تواند پروسه ی پاک کردن میتوکندری های پیر را دوباره راه بیاندازد، در نتیجه روند پیر شدن سلول ها را کند می کند.

 

Pomegranate-heart-health-benefits

در مطالعه ای که روی کرم الگانس انجام شد، کرم هایی که در معرض این مولکول قرار گرفتند، 45 درصد عمر طولانی تری داشتند. در مطالعاتی که با موش های دو ساله انجام شد این موش های پیر با urolithin A استقامت بیشتری در دوندگی داشتند. مطالعاتی بر روی انسان ها در حال انجام است تا بتوان مکملی با این مولکول تهیه شود بدون اینکه نیازی به باکتری خاصی در روده باشد.

 

منبع: worldhealth.net

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *