سنجش رشته های ورزشی

سنجش رشته های ورزشی

سنجش رشته های ورزشی

هر ورزشکار، جهت تنظیم میزان فشار در تمرینات خود، با توجه به سطح ورزشی، جنسیت و رده تیمی، می باید از میزان آمادگی جسمانی خود اطلاع داشته باشد .

هر مربی نیز به منظور بررسی تاثیر تمرین و یا مونیتورینگ تیم، نیازمند آگاهی از میزان آمادگی جسمانی و قابلیت های بدنی ورزشکاران است.

به همین منظور مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک برای هر رشته ورزشی در سطح حرفه ای و قهرمانی، آزمون هایی مناسب با نوع رشته ورزشی فرد طراحی کرده است. این آزمونها علاوه بر سنجش صحیح ورزشکار، میزان آمادگی جسمانی وی را با توجه به نورم بومی ایران مشخص می کند.

همچنین فرد را با نخبه های آن رشته مقایسه نموده و میزان ضعف و قوت هر یک از فاکتورهای فیزیولوژیکی سنجش شده را مشخص می کند تا مربی بتواند با تکیه و تقویت آن فاکتورها عملکرد بهتری داشته باشد.

هم اکنون این آزمون ها با توجه به رشته ورزشی، رده تیمی و جنسیت در قالب بسته سنجش و ارزیابی آمادگی جسمانی و قابلیت های بدنی با تایید مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک ارائه شده است. که نرم افزار آن تحت عنوان نرم افزار آکادمی به منظور سنجش قهرمانان رشته های مختلف ورزشی در مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک درحال استفاده است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *