گام به گام برای اخذ پذیرش تحصیلی 1

گام به گام برای اخذ پذیرش تحصیلی 1

تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور معمولا با نوعی ابهام و ترس از ادامه راه همراه است که اغلب بخاطر عدم آشنایی ما با پروسه اپلای می باشد. دانشجویانی که می خواهند برای ادامه تحصیل به دانشگاه های خارجی بروند قبل از هر چیز باید با مراحل و گام های اصلی اپلای آشنا شوند. پذیرش تحصیلی یک فرایند بلند مدت و چند مرحله ای است که اگر با یک برنامه ریزی و نقشه دقیق همراه نباشد، ممکن است ما را به یک نتیجه غیر قابل پیش بینی برساند.
در چنین شرایطی هیچ چیز بهتر از یک آشنایی کوتاه اما دقیق و حساب شده با مراحل اصلی اپلای نیست. چرا که این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم تمام مسیری که در پیش داریم را یکبار بطور کامل زیر نظر بگیریم و بر اساس آن یک برنامه ریزی خوب و هوشمندانه داشته باشیم. در نظر داریم در چند شماره این مسیر را برای شما بصورت کامل توضیح دهیم.


اپلای به معنای درخواستی است که شما برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه ها ارسال می‌کنید. این درخواست باید بصورت رسمی و مطابق با ضوابط و قوانین دانشگاه مورد نظر انجام شود. برای اخذ پذیرش دانشگاه‌ها لازم است اقداماتی انجام دهید. به مجموعه این اقدامات که برای اخذ پذیرش انجام می‌شود، admission گفته می‌شود. همچنین به کسی که اپلای می‌کند، متقاضی دریافت پذیرش یا Applicant گویند. اینها اصطلاحاتی هستند که شما به عنوان یک متقاضی باید با آنها آشنا شوید.
همان طور که اشاره شد، ابتدا باید یک درخواست رسمی برای دانشگاه بفرستید. هر دانشگاه یک فرم به نام Application Form دارد، که در واقع متن رسمی درخواست شما است. در این فرم که اطلاعاتی از قبیل مشخصات شخصی، سوابق شما در زمینه‌های پژوهشی و … نوشته می‌شود. برای دسترسی به این فرم باید به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. یادآوری این نکته لازم است و باید بدانید که اپلای کردن یک فرایند پر هزینه و زمان‌بر است که فرد متقاضی باید از روند آن به طور کامل اطلاع داشته باشد.
سه چیز تعیین کننده کیفیت شماست: معدل، نمره زبان، کار تحقیقاتی
ادامه دارد…

امین عزیزی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *