معرفی استارت آپ – هیدروجیم

معرفی استارت آپ – هیدروجیم

موسسان و اعضای تیم:
احمد ابوئی(لیسانس بیولوژی)
حمید ابوئی(فوق لیسانس مهندسی پزشکی)
وحید ابوئی(فوق لیسانس مهندسی پزشکی)
سعید ابوئی(فوق لیسانس MBA)

نام استارت آپ:
هیدروجیم

محل استقرار:
پارک علم و فناوری یزد

حامیان و سرمایه گذاران:
اعضای تیم

زمان شروع استارت آپ:
سال 1391

معرفی محصول:
محصولات تولیدی این مجموعه بیش از 30 نمونه از تجهیزات تمرین در آب می باشد که تمامی این تجهیزات در کنار کاربرد ورزش و بدنسازی در آب کاربرد آبدرمانی تخصصی و فیزیوتراپی درآب هم دارد. اعم این تجهیزات عبارتند از :
تردمیل آبی، دوچرخه ثابت آبی، دوچرخه نشسته آبی، الپتیکال آبی، ترامپلین آبی، بارفیکس آبی، مسگری آبی، پارالل آبی، واکر آبی، آگوا پُل، انواع دمبل آبی، انواع هالتر آبی، انواع مقاومت پایی، ست شناوری کامل، ویت کاف آبی و …

ارزش پیشنهادی به مشتریان:

  • در آب به علت کاهش وزن، فشار وارد شده بر مفاصل برداشته شده و می توان بدون آسیب به مفاصل به انجام تمرینات و حرکات ورزشی پرداخت. این ویژگی به صورت خاص برای افراد دارای اضافه وزن و افرادی که دچار ناراحتی در مفاصل خود می باشند حائز اهمیت است.
  • مقاومت بالای آب باعث سوزاندن بیشتر کالری در مقایسه با ورزش مشابه در باشگاه های عادی می شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد این مقدار چیزی حدود سه برابر است، یعنی در هیدروجیم می توان در زمان مشابه سه برابر بیشتر از باشگاه های عادی کالری سوزاند.
  • برقراری تعادل و یکنواختی در چربی سوزی عضلات که این امر سبب خوش فرم شدن بدن فرد می شود و بعد از یک دوره مشخص تمرین در هیدروجیم به وضوح قابل مشاهده است.
  • آب در حین استفاده از وسایل ورزشی به عنوان یک محافظ اطراف بدن خصوصاً ستون فقرات عمل می کند و مانع از اعمال نیروی اضافی به سیستم اسکلتی و عضلانی فرد می شود.
  • کاهش آسیب های ورزشی در حین استفاده از تجهیزات به میزان 90درصد نسبت به باشگاه های عادی.
  • انجام حرکات اصلاحی درست در آب در مقایسه با خشکی
  • به علت ویژگی شناورسازی آب، دامنه حرکات ورزشی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
  • تمرین در هیدروجیم به صورت ناخواسته همراه با ماساژ ملایم آب به بدن همراه است.
  • آب به علت شستشوی مداوم عرق از روی پوست از بسته شدن منافذ پوست و ایجاد حس کسالت، جلوگیری به عمل آورده و باعث افزایش انرژی فرد با گذشت زمان خواهد شد.
  • جلوگیری از دردهای عضلانی بعد از ورزش به علت ایجاد محدودیت در انجام حرکات دفعی و ناگهانی و به دنبال آن تجمع اسید لاکتیک در عضلات.
  • به علت خاصیت شناوری آب، فشار از روی مفاصل بیمار برداشته شده و احساس درد در ناحیه آسیب دیده به شدت کاهش می یابد. به همین علت فرد به راحتی می تواند تمرینات مورد نظر را انجام بدهد. بدیهی است انجام تمرینات در عضو آسیب دیده سبب گردش خون بیشتر در آن بخش و به دنبال آن انتقال فاکتورهای ترمیمی به آن قسمت خواهد شد که این امر روند درمان را به میزان قابل توجهی تسریع می کند.

اساس انتخاب این محصول:
امروزه در جوامع گوناگون با توجه به ارتقاء سطح دانش بشر توجه به مقوله سلامت و تندرستی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. روی آوردن به تمرینات در آب آن هم در فضاهایی با نام هیدروجیم نمودی از این نوع تغییر نگرش به شمار می آید. در دنیای امروز پارامترهایی همچون کمبود زمان، اضافه وزن، سائیدگی زود هنگام مفاصل و … توجه همگان را به انتخاب بهترین روش برای انجام تمرینات ورزشی با بازده بالاتر و بدون آسیب دیدگی و مفرح تر در عین حال مناسب برای آنها در هر گروه سنی معطوف کرده است. بدیهی است با توجه به مزایای خاص هیدروجیم انجام تمرین در هیدروجیم روزبه روز با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد. همچنین نقش بسزای آن در بهبود سلامت جسمی و روحی افراد که خود سبب ارتقاء کیفیت زندگی آنها میشود نیز از دیگر عواملی است که اهمیت روی آوردن به هیدرجیم را بیش از پیش نمودار می سازد.

دستاوردها:

  • ثبت اختراع
  • شرکت خلاق

محصول در کدام مرحله تولید است؟
تجاری

بازار هدف:
تمامی فضاهای آبی از قبیل استخرهای عمومی و خصوصی، مراکز فیزیوتراپی، باشگاه های ورزشی، هتل ها، مراکز پزشکی ورزشی، بیمارستان ها

اگر دوباره به عقب برگردید چه چیزهایی را تغییر می دهید:
نحوه بازاریابی و فروش محصولات

چه حمایت هایی میتواند به شما و استارت آپ شما کمک کند؟
حمایت در زمینه معرفی و تبیین هیدروجیم برای عموم افراد جامعه و به صورت خاص متخصصین مرتبط در حوزه ورزشی و درمانی

آینده استارت آپ تان را چگونه می بینید؟
افزایش اهمیت به مقوله سلامت و تندرستی و متاسفانه اضافه وزن طیف وسیعی از مردم و به دنبال آن انتخاب بهینه ترین روش تمرین، از طرفی افزایش سن جامعه و مشکلات متعدد ارتوپدی اهمیت و جایگاه هیدورجیم را بیش از پیش نمایان می سازد.

آیا مایل هستید که امتیاز کامل استارت آپ تان را بفروشید؟
این مجموعه در صورت تمایل گروه های سرمایه گذار در حوزه ورزشی آمادگی خود را در راستای مشارکت در حوزه خدمات هیدروجیم و راه اندازی مراکز هیدروجیم در سراسر ایران اعلام می نماید.

به هر یک از عوامل زیر چه نمره ای (از 1 تا 10 برحسب میزان اثر گذاری و اهمیت در کار شما) می دهید؟
ایده اصلی: 10 ، تیم: 8، سرمایه: 8، مدل کسب و کار: 8، زمانبندی: 8

سخن آخر …
این مجموعه در تلاش است تا با تولید محصولات هیدروجیم با کیفیت و با قیمتی بسیار مناسب تر نسبت به موراد مشابه خارجی نقش کوچکی در بسط و گسترش این رشته جدید در ایران و فراگیر نمودن آن بردارد.
قطع به یقین کاربرد گسترده درمانی این تجهیزات در کنار کاربرد ورزشی آن اهمیت استفاده از این تجهیزات را بیش از پیش آشکار می نماید که امید است با حمایت متولیان و تصمیم گیران این دو حوزه یعنی ورزش و درمان، هدف والای ارتقای سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم عزیز کشورمان در آینده ای نه چندان دور محقق شود.

وحید ابوئی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *