بازاریابی دیجیتال و صنعت ورزش

بازاریابی دیجیتال و صنعت ورزش

بازاریابی دیجیتال راهی سودآور برای مشاغل درگیر در صنعت ورزش است. بازاریابی دیجیتال تبلیغ محصولات یا مارک ها، برندها خدمات یا افراد طریق کانال های مختلف رسانه های اجتماعی الکترونیکی (اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، یوتیوب، وب سایت ها، بازی های آنلاین، برنامه های تلفن همراه) است که به شما اجازه می دهد تا استراتژی های بازاریابی خود را برای تعیین کارایی در زمان واقعی بررسی کنید.
از طریق رسانه های اجتماعی، فعالان صنعت ورزش می توانند طرفداران را در کانال های ارتباطی جدیدی جذب کنند که می تواند به عنوان یک فرصت تجاری جدید با حمایت مالی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.
شبکه های اجتماعی کوتاه ترین، سریع ترین و مستقیم ترین راه برای دسترسی به مخاطبان شما از طریق ورزشکارانی هستند که در آن جامعه خاص، اعتبار بیشتری نسبت به دیگران دارند. میلیون ها نفر از افراد ورزشی که هر روز به آنچه انجام می دهند ، آنچه احساس می کنند ، آنچه مصرف می کنند علاقه مند هستند.
طرفداران ورزش نیز عاشق شبکه های اجتماعی هستند. به همین دلیل بازاریابی ورزشی دیجیتال فرصتی عالی را برای دستیابی به میلیون ها ورزش دوست فراهم می کند.
طبق گزارش ها، هواداران اغلب هنگام تماشای ورزش های مورد علاقه خود، واکنش ها و علایق خود به بازی را به شبکه های اجتماعی ارسال می کنند و یا آمار تیم های فانتزی خود را بررسی می کنند. ورزش یک بستر ایده آل برای بازاریابی دیجیتال است، زیرا در اصل مجموعه ای از رویدادهای غیر قابل پیش بینی یکی پس از دیگری است.
تغییر بازی هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد و این بدان معناست که بازاریابان نمی توانند ساعت ها پس از پایان بازی صبر کنند تا با هواداران تعامل کنند. این به بازاریابان ورزشی این امکان را می دهد تا به طرز صمیمی و شخصی با طرفداران خود تعامل داشته باشند. اما انجام این کار مستلزم پایبندی به یک استراتژی دقیق است.
طرفداران ورزش، در مجموع، یکی از بزرگترین مخاطبان در جهان هستند. از عشق بسکتبال در آمریکا گرفته تا طرفداران فوتبال در سراسر جهان بیش از هر چیز دیگر توسط ورزش جمع می شوند. این این رشد چشمگیر پس از تولد اینترنت خودنمایی کرده است.
در حال حاضر اکثر ورزش دوستان در همه جا عضوی از یک انجمن یا گروه هواداری هستند و می توانند تجربیات و عقاید خود را فوراً به اشتراک بگذارند.


همچنین ورزشکاران نخبه از بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی برای توسعه برند های شخصی خود استفاده می کنند.
به عنوان مثال به کریستیانو رونالدو نگاه کنید. او در سال 2017 در صدر لیست ورزشکاران ثروتمند موسسه فوربس قرار گرفت و دارای بیشترین دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی در صنعت ورزش است. این دو مورد از یکدیگر جدا نیستند.
ستارگان برتر ورزش قبل از سالهای اینترنت از طریق حمایت مالی مبالغ زیادی کسب می کردند، اما از زمانی که دیجیتال شدن آنها را در معرض بازارهای بزرگتر قرار داده است، درآمد بالقوه آنها بسیار افزایش یافته است.
فرض کنید شما یک مربی شخصی هستید که در حال راه اندازی سالن ورزشی جدید است. 30 سال پیش شما از آگهی های تبلیغاتی و روزنامه ای استفاده می کردید. 10 سال پیش، وب سایت خود را راه اندازی کرده اید.
5 سال پیش ممکن است حسابهای فیس بوک و توییتر و اینستاگرام را به طور آزمایشی باز کرده باشید.
امروزه این فرصت ها بی پایان است. با بهره گیری از یک استراتژی جامع، می توانید یک حساب YouTube محبوب، صفحات مناسب توییتر، اینستاگرام و فیس بوک، ایجاد یک وب سایت تعاملی و بازاریابی تأثیرگذار و تبلیغات آنلاین و همه اینها را با بودجه کم، اجرا کنید.
این بدان معناست که شما می توانید بازارها و مخاطبان مختلف را دقیقاً در محلی که به احتمال زیاد می یابید ، با کمپین ها و محتوای متناسب هدف قرار دهید.
ادامه دارد …

محمد شریعت زاده

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *