استراتژی اجرا (Execution)

استراتژی اجرا (Execution)

یکی از بخش هایی که معمولا صاحبان استارت آپ ها و کسب کارهای نوپا حوزه ورزش دچار چالش با آن می شوند، بخش اجرا می باشد. این که چگونه می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و آن را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید؟ این بخش شامل طرح بازاریابی و فروش شما، عملیات و نحوه سنجش موفقیت شما می باشد. شما باید در این بخش تصمیم بگیرید که روی چه گروهی تمرکز می‌کنید (انتخاب مشتریان هدف) و باید تصمیم بگیرید که چطور ارزشی منحصربه‌فرد را به مشتریان خود در جامعه هدف منتخب‌ ارائه می‌دهید.

در واقع این بخش باید برنامه بازاریابی و فروش، چگونگی برنامه‌ریزی برای فروش به بازارهای هدف، میزان، نوع قیمت‌گذاری، انواع فعالیت‌ها و شرکا را در خود داشته باشد.

در نوشتن طرح کسب و کار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها نحوه فروش کالا یا خدمت و بازاریابی آن است که باید جزئیات و روش اجرایی آن به دقت درج شود. تهیه این بخش یکی از مهم ترین و سخت ترین کارهاست. شما باید بتوانید سرمایه گذار را متقاعد کنید که بازار خوبی برای محصولات یا خدمت ورزشی شما وجود دارد.  پیش بینی فروش در این قسمت انجام می شود که مبتنی بر تحقیقات بازاریابی است که شما انجام داده اید و موارد زیر را مشخص کرده اید:

  • تعریف بازار محصول شما
  • مشتریان بالقوه و بالفعل شما
  • پیش بینی فروش برای حداقل 2 تا 3 سال آینده
  • عوامل تاثیر گذار در بازار شما شامل : تحولات صنعت، نوسانات اقتصادی، تغییرات جمعیتی و …
  • خلاصه‌ای از روند تحولات گذشته بازار

در تعیین استراتژی بازار استارت آپ ورزشی خود باید مشخص کنید مشتری واقعی و ایده‌آل شما چه کسی است و چه تعداد از آن‌ها وجود دارند. استراتژی‌های بازار نتیجه یک تحلیل دقیق بازار است. تجزیه‌وتحلیل بازار باعث می‌شود با تمام جنبه‌های بازار صنعت ورزش آن کشور یا در ابعادی کوچک تر آن شهر آشنا شده و بتوانید بازار هدف خود را تعریف کنید.

ادامه دارد…

محمد شریعت زاده

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *