معرفی ابزار – مایندکلاب

معرفی ابزار – مایندکلاب

  ارزیابی شرایط روان شناختی افراد در حوزه ورزش و فعالیت ورزشی از ابعاد گوناگونی اهمیت دارد. این ارزیابی در کنار مباحث تکنیکی و تاکتیکی و شرایط بدنی فرد می‌تواند مسیر رسیدن به هدف مورد نظر، چه از نظر قهرمانی و چه از نظر سلامتی را تسهیل کند. به همین منظور ابزارهای روان شناسی زیادی در حوزه ورزش ساخته شده و روایی و پایایی آن ها مورد تایید قرار گرفته است.

در کشور ما نیز این ابزارها توسط پژوهشگران مورد بررسی و استفاده قرار می گیرد. با این وجود مشکل این است که کاربرد این ابزارها و البته تحلیل نتایج آن ها به دلیل نوع مداد -کاغذی و زمان بر بودنِ تحلیل چنان سخت است که با وجود اهمیت بالایشان ، فرد از استفاده از آنها چشم پوشی می کند. به همین منظور، گروه مایندکلاب با همکاری شرکت دانش سالار ایرانیان تلاش کرد تا این مشکل را با طراحی و ساخت نرم افزاری کاربردی رفع کند. نرم افزار مایند کلاب با بررسی پرسش نامه های معتبر، کاربردی و دقیق در دنیا و البته توجه خاص به نکات ریز و با تمرکزی ویژه بر حوزه های ورزش از جمله ورزش قهرمانی، استعدادیابی، شخصیت، سلامتی و … ساخته شده است تا افراد فعال در حوزه ورزش از همه گروه های سنی و جنسیتی و سطح فعالیت ورزشی اعم از ورزش حرفه ای و آماتور را مورد ارزیابی قرار دهد و به علاقمندان این حوزه به منظور آگاهی بهتر نسبت به شرایط روان شناختی افراد تحت آموزش یا مراجع کننده، کمک شایانی کند تا مسیر رشدشان هموارتر شود.

 علاوه بر این، در کنار این نرم افزار، کتابچه راهنمایی تدارک دیده شده است تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد هر آزمون بخصوص سازه مورد بررسی در اختیار همه افراد قرار گیرد تا با آگاهی کامل از این آزمون-ها استفاده نمایند.

 با توجه به این که محیط ورزشی یک محیط پویاست و امکاناتی می طلبد تا به آسانی بتوان خدمات روان شناسی ورزشی را برای ورزشکاران فراهم نمود، مایندکلاب به کمک متخصصان آمده است تا بتوانند در موقعیت های مختلف بتوانند به سنجش و ارزیابی ورزشکاران خود بپردازند. روان شناسان ورزشی،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پژوهشگران حوزه ورزش،‌ مربیان و … می-توانند از نرم افزار مایندکلاب در جهت سنجش مهارت های ذهنی‌، قابلیت های فردی و تیمی،‌ انگیزش و رغبت ورزشکاران،‌ ویژگی های شخصیتی و سازه-های روان شناختی مختلف بهره ببرند.

این نرم افزار در سایه تلاش متخصصان مجرب روان شناسی ورزشی طراحی شده است و هدف شان نوآوری و پویایی در حوزه روان شناسی ورزشی است.

لینک محصول

دکتر ناصر صبحی قراملکی

دانشیار روان‌شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی

بهروز اکبرزاده

دانشجوی دکتری تخصصی روان‌شناسی عمومی

میلاد اسماعیلی حیدر آباد

کارشناس ارشد روان شناسی ورزشی

محمدصادق رفعت

کارشناس ارشد روان شناسی ورزشی

کیمیا مصطفوی

کارشناس ارشد روان شناسی ورزشی

 مجید داداش زاده

دانشجوی دکتری سنجش و اندازه‌گیری

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *