معرفی کتاب – معجزه ذهن

معرفی کتاب – معجزه ذهن

معجزه ذهن، کتابی است که به بررسی توانایی کنترل بر ذهن، آمادگی روانی، انگیزه، توان مواجهه با مشکل، نوع نگاه به زندگی و  تمامی عوامل ذهنی و روانی که بر عملکرد قهرمان های برجسته کشورمان تاثیر گذاشته است، می پردازد.

در نگارش این کتاب سعی شده از تجارب دست اول و کاملا کاربردی که قهرمانان بزرگ کشورمان از طریق آنها ذهن خود را برای رسیدن به اوج عملکرد خود در صحنه های چون المپیک و جهانی آماده می نمودند از زبان خودشان استفاده گردد. این تجارب گنجینه ای ارزشمند ار دانش کاربردی است که توسط برترین قهرمان های کشورمان به بوته آزمایش گذاشته شده است و در نهایت آنها را به موفقیت رسانده است و در گذشته به این شکل گردآوری نگردیده است.

آگاهی از اینکه قهرمانان بزرگ چگونه به خود انگیزه می دهند ، چطور بر ناامیدی غلبه می کنند، با فشارهای طاقت فرسای صحنه های المپیک و جهانی چگونه رو به رو می شده اند. آشنایی با سبک زنئگی قهرمانان و بسیاری از نکات دیگری که به ورزشکاران جوان کمک خواهد نمود تا با استفاده از این تجربیات، راه موفقیت خود را هموارتر کنند. همچنین این کتاب برای همه همکاران جوانی که علاقمند به فعالیت در عرصه روانشناسی  ورزشی هستند بسیار مفید خواهد بود.

محتوای این کتاب بر مبنای مصاحبه و پرسش سوالات از قهرمانان شکل گرفته است. به منظور آنکه کتاب برای تعداد بیشتری  از مخاطبین ورزشی قابل استفاده باشد سعی گردید تا قهرمانانی از طیف گسترده ای از رشته های ورزشی در کتاب معجزه ذهن حضور داشته باشند و در نهایت 31 قهرمان در رشته های فوتبال، کشتی  آزاد و فرنگی، تکواندو، تنیس، وزنه برداری، پرتاب دیسک، بسکتبال، والیبال، کاراته، ووشو،  کایاک، کانو، روئینگ، تیر و کمان، بوکس، واترپلو، تنیس روی میز و تیر اندازی، هرکدام در قالب یک فصل از تجربه آماده سازی روانی خود در دوران قهرمانی صحبت کرده اند.

لازم به ذکر است که معجزه ذهن نه تنها برای ورزشکاران که برای هر انسانی که هدف مهمی را در زندگی خود ترسیم کرده و علاقمند به استفاده از تجربیات انسان های موفق دیگر باشد ، قطعا مفید خواهد بود.

در خاتمه امیدوارم که مطالعه این کتاب برای عزیزانی که آن را مطالعه می کنند تاثیر گذار بوده و همچنین آغازی باشد بر نگارش کتاب هایی که بر مبنای تجربه عملی و کاربردی افراد موفق تهیه می گردند.

خسرو حمزه

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *