نگاه آماری به نمایشگاه اسپورتکس 2020

نگاه آماری به نمایشگاه اسپورتکس 2020

نمایشگاه بین المللی امسال از همان ابتدا با حاشیه های مختلفی روبرو بود، از  اصل برگزاری اش در اوضاع کرونایی گرفته تا پوشش و برگزاری مهارت های دسته جمعی بانوان در رشته های ورزشی از یک طرف، و از طرف دیگر ریزش تقریبا 56 درصدی شرکت ها و استارت آپ های حاضر در نمایشگاه.

 علت ریزش حضور هم شاید اوضاع کرونایی بیشتر از خود کرونا، اقتصاد ورشکسته و آشفتگی کنونی کشور باشد که حتی استارت آپ ها هم دل و دماغ قرار گیری روی سکوی پرتاب حمایتی دولت را ندارند.

جدا از مسائل بالا این نمایشگاه یکسری آمار و ارقامی داشت که بنظر می رسد برای اهل فن مفید باشد، در زیر چند نمونه آمار قابل نمایش برای شما آورده ایم، امیدواریم برای تصمیم گیری هایتان مفید باشد.

1. سهم مشارکت کنندگان نمایشگاه بر اساس حوزه فعالیت:

بطور واضح نشاندهنده علاقه نیمی از جامعه به حجم و شکل اندام و عدم علاقه به صنایع پوشاک داخلی است.

2. تعداد حضور شرکت ها در نمایشگاه از زمان اولین دوره برگزاری تاکنون:                                

این نمودار هم نشان می دهد که شرکت های قدیمی علاقه ای به حضور در نمایشگاه ندارند و بیشتر شرکت های نوپا با هدف توسعه برند در این نمایشگاه شرکت می کنند متاسفانه تنها دو شرکت بیش از ده بار در نمایشگاه حضور یافته است.

3. نگاه سوم، تعداد محصولات شرکت ها:

این نسبت بین شرکت هایی است که محصول کم تولید می کنند و روی توسعه آن محصولات کار می کنند و شرکت هایی که محصول زیاد تولید می کنند و روی تنوع محصول کار می کنند. شرکت های تخصصی تقریبا یک چهارم شرکت های عمومی هستند.

4. محصول جدید تولید شده در یک سال اخیر:

تنها چیزی که از این نمودار می توان فهمید این است که آورده محصول در یک سال شرکت ها خیلی خوب است و با توجه به اینکه نیمی از شرکت ها در حوزه بدنسازی هستند به احتمال زیاد تجهیزات تمرینی و مکمل ها خیلی موفق عمل کردند.

5. شرکت هایی که محصولاتی عرضه کردند که نمونه خارجی ندارد:

بر اساس خود اظهاری مسئولان شرکتها تقریبا 30درصد شرکت ها محصولاتی دارند که نمونه آن در دنیا وجود ندارد. بنظر شما دلیل عدم صادرات محصولات این شرکت ها چیست؟

6. راهکارها برای کم کردن عوارض ناشی از بحران تحریم، تورم و عوارض ناشی از کرونا:

راهکارهای متفاوتی را شرکت ها در نظر گرفته اند، ولی بر اساس آمار بیشتر این راهکارها مربوط به تغییر عرضه خدمات و محصولات از حالت تجارت به تجارت (B2B)، به تجارت به  مصرف کننده (C2B)، بوده است. برخی دیگر از عنواین راهکارها در زیر آمده است:

– تغییر پروتکل مدیریتی

– یافتن بازار جدید

– کم کردن سود

– تمرکز روی محصولات کمتر

– روی آوردن به تجارت الکترونیکی

– ایجاد کمپین های تخفیف دار

– کم کردن وزن محصولات

7. کاهش یا افزایش نیروی انسانی در یکسال اخیر:

با توجه به خود اظهاری شرکت ها، همان مقدار شرکتی که تعدیل نیرو کرده اند به همان مقدار جذب نیرو انجام شده است. بنظر می رسد شرکت هایی که محصولات خانگی تولید می کنند رونق کسب و کارشان افزایش یافته است.

8. درصد کاهش یا افزایش درآمد در یکسال اخیر:

در آخر، افت درآمدی شدید شرکت ها، خطر مهمی را در این صنعت به مسئولین و جامعه ورزشی گوشزد می کند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *