معرفی دانشگاه لاتروب استرالیا

معرفی دانشگاه لاتروب استرالیا

در یکی دو دهه اخیر ادامه تحصیل  دانشجویی با هدف پذیرش شهروندی، بسیار پررنگ و به یکی از ابزار محبوب دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. در دسته مورد نظر ما، پولدار بودن و یا مدال جهانی داشتن معیار نیست، باید بتوان دانشگاههایی با پذیرش آسانتر را بهتر آنالیز کرد تا بتوان با کمترین هزینه با هدف مهاجرت و یا سکویی برای پرتاب به سمت دانشگاههای درجه یک گام برداشت.

بنظر می رسد از عوامل اصلی این گونه انتخابات، فرصت زایی و ثبات، آسایش و رفاه، و فرهنگ بین المللی دیگر کشورها نسبت به ایران است.

دانشگاه لاتروب در یکی از خیابان های مرکز شهر ملبورن استرالیا قرار دارد که با استفاده وسایل حمل و نقل عمومی میتوان به دانشگاه رسید. این دانشگاه بطور متوسط سالانه 37 هزار دانشجو در تمامی مقاطع و رشته های مختلف جذب می کند.

در گرایش های آنالیزور ورزشی، مدیریت ورزشی، علم تمرین، مربی گری ورزشی، روانشناسی ورزشی، فیزیولوزی ورزشی و توانبخشی ورزشی در شاخه تربیت بدنی بطور سالانه دانشجو می پذیرد. قوی ترین گرایش این دانشگاه مدیریت ورزشی است.

فعالیت های فرادرسی این دانشگاه بیشتر، مسابقات ورزشی، فعالیت های فرهنگی و گردهمایی های دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه است.

از نظر امکانات ورزشی این دانشگاه دارای یکی از مجهزترین پارک های ورزشی شامل سالن های سر بسته و زمین های رو باز رو در بین دانشگاه ای استرالیا داراست که ساختمان اصلی تیم فوتبال Melbourne City FC که یکی از تیم های فوتبال حاضر در لیگ برتر فوتبال استرالیا میباشد، در این مجموعه قرار دارد و دانشگاه با این تیم همکاری طولانی مدت نزدیک دارد.

در مسابقات سالانه دانشگاهی استرالیا تیم های ورزشی این دانشگاه تقریبا موفق عمل نمی کنند و آخرین بار در سال 2015 در رشته فوتبال مقام سوم را در بخش آقایان و درسال 2010 در رشته بانوان در رشته تنیس مقام چهارم و نت بال مقام دوم در بخش بانوان کسب کردند، این درحالی است که 43 دانشگاه در استرالیا وجود دارد.

بطور کل در بخش آقایان فوتبال و هاکی و در بخش بانوان فوتبال استرالیایی و هاکی قوی ترین رشته های ورزشی این دانشگاه هستند.

  آدرس سایت دانشگاه:

https://www.latrobe.edu.au/

  از معروفترین اساتید تربیت بدنی دانشگاه:

 Associate Professor Geoff Dickson

 Senior Lecturer David Lowden

 Lecturer Dr Ashleigh-Jane Thompson

 Lecturer Greg Dingle

  اساتید برند دانشگاه:

Dr. Richard Speed

Professor of Strategic Marketing

 Katie Holmes

Professor of history

اساتید ایرانی که با این دانشگاه رابطه خوبی دارند:

 Dr Leila Afshari

 Professor Sajad Fayezi

 Dr Mohammad Sadegh Khaksar

سالیانه کمتر از 01 دانشجوی ایرانی جذب این دانشگاه می شود که بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد این جذب صورت می گیرد. درس خواندن در اینجا مانند ایران اصلا راحت نیست و بایستی حتما تلاش کنید اغلب نمره پایان ترم بر اساس کارهایی است که در طول ترم از شما خواستند و به شدت از شما کار تحقیقاتی می خواهند. سطح بالای زبان انگلیسی کمک می کند که راحتتر نمره کسب کنید. کتابخانه بسیار غنی و رایگانی دارد که به همه چی دسترسی دارید و دیکر ملزم به خرید کتاب و یا چیزی نیستید.

بطور دقیق نظارت دارند که کار شما کپی برداری نباشد و اگر بیش از سی درصد کپی در تحقیق مشاهده گردد، کارتان مردود می شود.

حمایت های دانشگاه بیشتر شامل افراد دارای شرایط خاص فیزیکی، پناهجویان داخل استرالیا، و بیشتر از همه برنامه های تبادل دانشجو بین شرکت ها، و دانشگاه ها بین المللی است. حمایت های اصلی چون اکـثرا در قالب تفاهم نامه های فرهنگی و سیاسی بین کشورهاست، برای ایرانی ها تقریبا هیچ چیز خاصی شامل نمی شود.

بورسیه کامل برای ایرانی ها وجود ندارد بهترین حالت داشتن معدل بالا است که جزییات کامل و رشته های مربوطه رو در بخش سایتی بورسیه تحصیلی دانشگاه می توان مشاهده کرد. هرچند دانشجویان ایرانی دانشگاه تعداد کمی را تشکیل می دهند ولی از نظر درسی جزو دانشجویان برتر دانشگاه هستند.

بطور کلی در اینجا هزینه ثبت نام در دانشگاه از اروپا و کانادا خیلی بیشتر است و در حال حاضر هر ترم در مقطع ارشد 0084 دلار استرالیا هست یعنی شما ماهیانه 008 دلار هزینه دانشگاهتان می شود. برای هزینه زندگی کاملا بستگی به شیوه زندگی افراد دارد اما بطور حداقل برای یه دانشجو که کم خرج باشد چیزی در حدود 0061 دلار استرالیا ماهیانه باید در نظر داشت. در مجموع ماهیانه 0042 دلار باید درآمد داشت. از نظر کاری یک دانشجو بطور قانونی 08 ساعت در ماه می تواند کار کند و حداقل حقوق برای شروع 91 دلار به ازای هر ساعت است.

البته بین دو ترم یک، 3 ماه و یک، 5/1 ماه تعطیلی هم وجود دارد که در آن زمان می توان تمام وقت بدون هیچ گونه محدودیتی در آنجا کار کرد. یک سبک دانشجویی هست که چند نفر با هم یک خونه را اجاره می کنند و کرایه رو با هم تقسیم می کنند اینطوری بهتر می توانند از پس هزینه ها بر بیایند. از نظر کار شما به سادگی می توانید با کرایه کردن یک دوچرخه و داشتن یک موبایل اولین کار خود را بعنوان توزیع غذا در اوبر شروع کنید.

این کار برای سیستم دانشجویی بسیار مناسب است ولی اگه پول داشته باشید، ماشین بگیرید می توانید برا اوبر بعنوان راننده کار کنید و درامدتان بیشتر می شود این کارها دم دست ترین کارهاست. در آنجا، از میان دانشجویانی که در آنجا فارغ التحصیل می شوند تقریبا هیچ کدام قصد بازگشت به ایران را ندارند.

بطور کلی در زمینه رشته های ورزشی این دانشگاه رتبه خوبی دارد و دارای ارتباطات خوبی با صنعت ورزش در استرالیا میباشد. اما از نظر جایگاه کلی بین دیگر دانشگاه های استرالیایی اسم و رسم دار محسوب نمی شود و این گزینه می تواند موردی مناسب برای سرمایه گذاری برای ادامه تحصیل دانشجویان متوسط باشد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *