معرفی کتاب – علم شنا

معرفی کتاب – علم شنا

کتاب علم شنا، بینش متخصصین این رشته در تمامی ابعاد فیزیکی، روانی، تکنیکی و تاکتیکی را افزایش میدهد. این کتاب مجموعه ای از تحقیقات ارزنده محققانی است که تمامی عناصر شنا را در دست مطالعه قرار دادهاند. هر فصل از این کتاب به اصول علمی متعدد شنا می پردازد که برای خواننده شناخت بهتری از این رشته ورزشی به وجود می آورد. از آنجایی که راه حلهای اختصاصی برای هر شناگری کارساز نیست، نویسندگان این کتاب به جای توصیه کردن سلسله ای از تمرینات و اصول، روشهایی علمی ارائهکردهاند که این امکان را برای فرد فراهم می سازد تا این روشها را را به طور اختصاصی برای خود به کار گیرد.


فصل 1، هیدرودینامیک به تجزیه چگونگی تعامل آب و بدن حین شناکردن میپردازد. شناخت چگونگی ماندن بدن در یک راستا (استریملاین) و تاثیر موقعیت مفاصل بدن در تولید گشتاور و نیرو، از اهمیت بالایی در این رشته برخوردار است.

در فصل 2، تکنیک، بیومکانیک فازهای مختلف هر استروک شنا مورد مطالعه قرار می گیرد. برخلاف سایر رشته های ورزشی، تکنیک ها مهمترین کمک کننده برای دستیابی به موفقیت در ورزش شنا هستند، با اینحال هنوز هم تعداد کثیری از شناگران در این حوزه نیاز به پیشرفت بیشتری دارند.

فصل 3، تمرین در استخر، به نیازهای فیزیولوژیکی شنا و چگونگی تاثیر تمرین بر توانایی شناگر می پردازد. امروزه شنای رقابتی نیازمند عملکرد بسیار بالای فیزیکی می باشد.

فصل 4، تمرینات در خشکی، علم چگونگی افزایش تناسب اندام و قدرت از طریق تمرین بیرون از آب را به اشتراک می گذارد.

فصل 5، تغذیه، نسبتهای بهینه غذاها و مایعات مصرفی شناگران جهت بازسازی بدن برای عملکرد بیشینه را در اختیار خواننده قرار می دهد. نیازهای فیزیکی سنگین این رشته میتواند عامل آسیب شود

در نتیجه فصل 6، بازتوانی و پیشگیری از آسیب، برترین روش های پیشگیری و به حداقل رساندن خطر آسیب بافتها را ارائه می دهد.

دکتر سپیده لطیفی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *