آنچه هنگام گوش دادن به موسیقی در مغز شما اتفاق می افتد!

What-Happens-to-Your-Brain-When-You-Listen-to-Music

آنچه هنگام گوش دادن به موسیقی در مغز شما اتفاق می افتد!

موسیقی ممکنه رازی برای بهبود روحیه و تمرکز شما باشه!
شما ممکنه شنیده باشید گوش دادن به موسیقی حافظه را تقویت می کنه، بله درست است؛ موسیقی به طرز قابل توجهی ما رو تحت تاثیر قرار میده با ما در دسی آرت همراه شوید تا با آنچه هنگام گوش دادن به موسیقی در مغز شما اتفاق می افتد آشنا بشید!
در دنیا با توجه به فرهنگ های بیشمار ما تنوع موسیقی بسیاری داریم و سبک های موسیقی جدید وارد دنیای موسیقی شده، حالا دیگه انواع موسیقی ها بیشتر از هر زمان دیگه در دسترسه!

موسیقی میتونه روی روحیه شما تاثیر بذاره

برای اینکه چرا موسیقی چنین تاثیری قدرتمندی در مغز ما داره آسون ترین راه اینه که بر فعالیت مغز کسی که داره موسیقی گوش میده نظارت بشه به همین دلیل در دانشگاه کلمبیا آمریکا؛ دستگاهی ساخته شد که دقیقا فعالیت مغز فرد رو موقع گوش دادن به موسیقی نظارت میکنه.
نتایج این آزمایش نشون داد که موقع گوش دادن به موسیقی قسمت های مختلفی از مغز فرد فعال میشن.
افراد سلیقه های متفاوتی در سبک های موسیقی دارن اما اینکه هرکس چه سبکی از موسیقی رو گوش کنه مهم نیست چیزی که مهمه اینه که هر فرد با چه آهنگی ارتباط عاطفی برقرار میکنه.
وقتی فرد آهنگی رو که از اون بیشتر لذت میبره گوش کنه، سیستم لیمبیک (قسمتی از مغزه که وظیفش کنترل احساساته) مغزش فعالیت بیشتری میکنه. در نتیجه، موسیقی ای که احساسات فرد رو تحریک کنه می تونه تاثیر مستقیمی روی روحیه فرد داشته باشه.
موسیقی میتونه به ارتباط افراد کمک کنه و باعث میشه احساس کنید تنها نیستید؛ به همین دلیله که موقع مهمانی ها، دورهمی ها، مراسم ختم، فیلم ها و… موسیقی پخش میشه.
موسیقی مثبت همچنین باعث میشه فرد به زندگی امید بیشتری پیدا کنه.

موسیقی میتونه روی تمرکز شما تاثیر بذاره

آیا واقعا موسیقی روی تمرکز شما تاثیر میزاره؟ بله درسته؛ ولی به نوع موسیقی ای که گوش میدید بستگی داره
کلیفورد ناس، استاد دانشگاه استنفورد میگن که موسیقی با شعر میتونه موقع نوشتن وخواندن مشکل ساز باشه و تمرکز فرد را هم بهم بزنه .
اما موسیقی بی کلام میتونه تمرکز فرد رو موقع مطالعه بالا ببره.
علاوه بر این در یه مطالعه ای که سال 2013 در کتابخانه ملی پزشکی ایالت متحده منتشر شد آمده بود که دانش آموزان آموزش دیده ی موسیقی مهارت های شنیداری قوی ای نسبت به دیگر دانش آموزان دارن. و همین مهارت های شنیداری قوی باعث میشه توانایی بالایی در توجه، نگه داشتن صداها در حافظه داشته باشن.
حالا برای اینکه فعالیت مغزتون رو افزیش بدید میتونید همین الان تعدادی موسیقی مورد علاقتون رو گوش بدید.

منبع : selecthealth.org

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *