چطور در همه ی ساعات بیداری وزن کم کنیم؟ ( بخش دوم )

چطور در همه ی ساعات بیداری وزن کم کنیم؟ ( بخش دوم )

Header-4

دیدن مقاله ی قبل
چه بخواید 5 کیلو وزن کم کنید چه 50 کیلو، اولش به نظرتون غیر ممکن میاد. معمولا وقتی چند روز یا حتی چند هفته به خودتون سخت می گیرید تا وزن کم کنید و اونجوری که دلتون میخواد نمیشه دلزده میشید. اما اگه هدفتون رو به هدف های کوچک و قابل اجرا تقسیم کنید نه تنها در کاهش وزن بلکه در هر کار دیگه ای موفق میشید. این برنامه رو که ساعت به ساعت چیده شده اجرا کنید تا سوخت و ساز بدنتون بالا بره و خیلی راحت وزن کم کنید.

3 بعد از ظهر

باز هم یه میان وعده ی کم کالری با فیبر و پروتئین بالا بخورید که تا شام شما رو سیر نگه داره. دنبال این هستید که چی بخورید؟ این میان وعده می تونه یه تخم مرغ پخته شده ( خوب پخته شده، نه عسلی ) باشه، یا یه سیب و دو قاشق کره ی بادام زمینی باشه.

4 بعد از ظهر

تمام چیزهایی رو که می خورید بنویسید و یا ازشون عکس بگیرید. وقتی این کار رو می کنید، الگوی غذاییتون مشخص میشه و می تونید کالری دریافتیتون رو پایین بیارید. مطالعه ای نشون داده که افرادی که همه چیزهایی رو که خورند یادداشت می کنن 2 کیلو و 700 گرم بیشتر از کسانی که اینکارو نمی کنن وزن کم می کنن. با خودتون رو راست باشید. همه چیز رو بنویسید. هم دقیق و هم کامل. اینکه مقدار غذایی که خوردید چقدر بوده و چقدر کالری داشته و اینکه طرز پخت غذا چی بوده، همه رو یادداشت کنید. بهتره اینها رو توی گوشیتون وارد کنید تا همیشه همراهتون باشه.

 

5 بعد از ظهر

کمی ورزش کنید. حتما این ورزش نباید سخت باشه. مثلا به جای اینکه سوار آسانسور بشید، از پله ها برید و مسافت هایی رو که می تونید پیاده برید، از وسایل نقلیه استفاده کنید. همون مقدار مسافتی رو هم که تو طول روز میرید میتونید بیشتر کنید. قبل از شام، دو لیوان آب بخورید. تحقیقات نشون داده کسانی که قبل از وعده های غذایی 2 لیوان آب می خورن، بیشتر از بقیه وزن کم می کنن. همین کار ساده باعث میشه سوخت و ساز بدنتون بالا بره و کمتر غذا بخورید.

6 بعد از ظهر

شام سالم بخورید. شامی که شامل سبزیجات، پروتئین های کم چرب و حبوبات و غلات باشه. این ترکیبات می تونه تا صبح سیر نگهتون داره. اگر شام شما صرفا شامل غلات کامل و حبوبات باشه، کالری کمتری دریافت می کنید و سوخت و ساز بدن هم افزایش پیدا می کنه. این تغییرات در نوع غذا خوردن شما، معادل 30 دقیقه پیاده روی در روزه!

7 بعد از ظهر

بعد از شام قدم بزنید. بعد ازهر وعده ی غذایی، کربوهیدرات ها به گلوکز تبدیل میشن ، در خون می گردن و سوخت سلول ها میشن. گلوکز اضافی تبدیل به چربی میشه. فقط 10 الی 20 دقیقه پیاده روی بعد از شام سرعت هضم رو بالا میبره و از تبدیل کربوهیدرات به چربی جلوگیری می کنه و باعث کاهش وزن میشه.

8 شب

وسایل ورزشیتون رو جم و جور کنید و ناهار سالمی برای فردا تدارک ببینید. اگه خودتون رو از شب قبل آماده کنید، تمایل بیشتری به ورزش کردن و خوردن غذای سالم خواهید داشت. طبق تحقیقات انجام شده، کسانی که در طولانی مدت، هفته ای یه بار، غذای بیرون میخورن نسبت به کسانی که غذای خونگی می خورن 3 کیلو کمتر وزن کم می کنن! وقتی خودتون غذاتون رو حاضر می کنید، کنترل مواد غذایی و حجم غذا دست خودتونه.

9 شب

با مدیتیشن کمی ریلکس کنید. مدیتیشن نه تنها باعث میشه شب راحتتر بخوابید، بلکه بر اساس یه تحقیق، مدیتیشن با تمرکز بالا میزان ترشح هورمون های استرس رو که با چاقی در ارتباطن، کاهش میده. همچنین مدیتیشن باعث میشه کنترل بیشتری روی خودتون و رفتارهاتون داشته باشید. این یعنی با این کار به راحتی کیک تولد همکارتون رو نمی خورید تا چاق نشید!

10 شب

نورهای آبی، یعنی نور تلویزیون، کامپیوتر، گوشی ها و تبلت ها ریتم خوابتون رو بهم میزنه و باعث میشه سختتر خوابتون ببره. در نتیجه ش روز بعد هم که از خواب بلند میشید کسلید. یه ساعت قبل خواب، این دستگاه هارو خاموش کنید یا اونها رو به وضعیت “night mode ” تغییرشون بدید. اگه خوابتون نبرد به جای کار کردن با گوشی سراغ کتابی برید که همیشه دلتون میخواسته اونو بخونید. مطمئن باشید صبح روز بعد سرحال تر خواهید بود و راحتتر سراغ ورزش کردن میرید.

11 شب

خوب بخوابید. خواب کم باعث اضافه وزن میشه چون روز بعد به سختی ممکنه سراغ ورزش برید و بخاطر خواب کم کالری بیشتری مصرف کنید. برای بزرگسالان بین 7 تا 9 ساعت خواب در شب توصیه میشه. اگه این مقدار به 6 ساعت کاهش پیدا کنه، 12 درصد بیشتر در معرض اضافه وزن خواهید بود!

اشتراک گذاری پست