چطور در همه ی ساعات بیداری وزن کم کنیم؟

چطور در همه ی ساعات بیداری وزن کم کنیم؟

Header-4

چه بخواید 5 کیلو وزن کم کنید چه 50 کیلو، اولش به نظرتون غیر ممکن میاد. معمولا وقتی چند روز یا حتی چند هفته به خودتون سخت می گیرید تا وزن کم کنید و اونجوری که دلتون میخواد نمیشه دلزده میشید. اما اگه هدفتون رو به هدف های کوچک و قابل اجرا تقسیم کنید نه تنها در کاهش وزن بلکه در هر کار دیگه ای موفق میشید. این برنامه رو که ساعت به ساعت چیده شده اجرا کنید تا سوخت و ساز بدنتون بالا بره و خیلی راحت وزن کم کنید.

7 صبح

صبح که از خواب بلند میشید، اول از همه آب بخورید. شاید به نظرتون بیاد فایده ای نداره ولی اگر روزتون رو با 2 لیوان آب شروع کنید سوخت و ساز بدنتون 25 درصد افزایش پیدا می کنه و اگر قبل از هر وعده ی غذایی هم آب بخورید، میزان کالری کمتری دریافت میکنید. چون تمام شب خواب بودید، بدن به آب احتیاج داره بنابراین خوردن آب به محض بیدار شدن شما رو سر حال می کنه و متابولیسم رو افزایش میده.

8 صبح

مطالعات اخیر نشون داده که ورزش قبل از صبحانه چربی های ذخیره شده در بدن رو بیشتر آب میکنه. و در نتیجه افرادی که قبل از صبحانه ورزش می کنن راحتتر وزن کم می کنن. اما اگه صبح از خواب بیدار شدن براتون سخته، نگران نباشید. بعضی ها با ورزش عصرگاهی راحت ترن. مهم اینه که از ورزش لذت ببرید و بیشتر روز های هفته حداقل 30 دقیقه فعالیت داشته باشید.

 

9 صبح

خوب صبحونه بخورید. با توجه به مطالعات اخیر وقتی بزرگترین وعده ی روز شما صبحونتون باشه، بیشتر وزن کم می کنید. اما اگر بخوایم واقع بین باشیم، خیلی ها صبح انقدر عجله دارن که وقت نمی کنن صبحانه ی مفصلی بخورن. اگر شما هم اینطورید، صبحانه هایی رو امتحان کنید که از شب قبل می تونید آماده ش کنید. یا صبحانه هایی که سریع حاضر میشن. مثلا جوی دو سر پرک رو با شیر بجوشونید و بخورید. یا اینکه روز جمعه برای کل هفته فریتا ( نوعی املت که سریع آماده میشه ) درست کنید.

10 صبح

یه بطری رو پر آب کنید و با خودتون سر کار ببرید. گهگاهی ازش یه قلپ بخورید. خیلی وقتایی که احساس گسنگی می کنید، در واقع گشنه نیستید بدنتون کمبود آب پیدا کرده و به اشتباه فکر می کنید گرسنه هستید. اگر اهل هله هوله خوردن هم هستید، بطری آب همیشه همراهتون باشه چون خوردن آب شکمتون رو پر می کنه و علاوه بر این هیچ کالری ای هم نداره.

11 صبح

یه میان وعده بخورید. ولی در انتخاب میان وعدتون هوشمندانه عمل کنید. میان وعده هایی که فیبر و پروتئین بالایی دارن تا ناهار سیر نگهتون میدارن و بهتون انرژی میدن. چیزهایی که میخورید 200 کالری یا کمتر و حداقل 5 گرم پروتئین و/یا فیبر داشته باشن. مثل یه مشت آجیل، یا میوه به همراه ماست یونانی.

12 ظهر

یه ناهار گیاهخواری رو امتحان کنید. مثلا عدسی بخورید. رژیم غذایی که بر پایه ی گیاهخواری باشه، سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذیه و کالری و چربی پایین تری داره. این یعنی گیاهخواران کالری کمتری دریافت می کنن، نسبت به بقیه وزن پایین تری دارن و احتمال بروز بیماری های قلبی در اونا پایین تره. اما مجبور هم نیستید کلا گوشت رو ببوسید و بذارید کنار. تحقیقات نشون داده که احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی در افرادی که گوشت کمتری مصرف می کنن، 30 درصد پایین تر از افرادیه که عاشق گوشتن. هنوز قانع نشدید؟ مطالعات اخیر نشون داده که فقط دو هفته مصرف سبزیجات و میوه جات خلق و خوی شما رو بهتر می کنه و رژیم های غذایی گیاهخواری دو برابر در کاهش وزن موثره.

1 بعد از ظهر

با همکارتون یه کم توی محوطه ی بیرون قدم بزنید. یکم تحرک و ورزش در طول روز خلق و خوی شما رو بهتر می کنه، خستگیتون رو در می کنه و میل به غذا رو کاهش میده.

2 بعد از ظهر

خستگی بعد از ظهر رو با یه لیوان چای سبز رفع کنید. چای سبز 40 میلی گرم کافئین داره و به سر حال شدنتون کمک می کنه ( و در عین حال مانع از خواب شب نمیشه. ) این چایی همچنین آنتی اکسیدان های قوی، مثل EGCG داره که سوخت و ساز بدن رو بالا می بره و به آب شدن چربی ها کمک میکنه.

ادامه ی این مطلب رو می تونید در مقاله های بعدی بخونید.

اشتراک گذاری پست