5 خوراکی برای پیشگیری و درمان ریزش مو

5 خوراکی برای پیشگیری و درمان ریزش مو

Header-4

اگر موتون ضخامت و درخشندگی قبلیش رو نداره و ریزش مو دارید تغذیتون می تونه علتش باشه. در حالی که شامپوی مناسب موی شما و ماسک مو و کوتاه کردن مو تاثیر خیلی زیادی روی سلامت مو میذاره، تغذیه ی شما هم عامل مهم دیگه ایه. حتما رژیم غذایی ای رو داشته باشید که سرشار از پروتئین و چربی های مفید باشه. در اینجا خوراکی هایی که می تونن در این زمینه بهتون کمک کنن رو لیست کردیم:

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از مواد مغذیه. سرشاز از پروتئین، آهن، امگا 6، اسیدهای چرب و زینک. تخم مرغ به رشد مو کمک می کنه و در حفظ سلامت مو خیلی موثره. همچنین منبع خوب بیوتنه که یکی از مهم ترین ویتامین ها برای استقامت و رشد مو محسوب میشه. بیوتن در ساخت کراتین نقش داره که اون هم از مواد تشکیل دهنده ی موی سره. اکثر افراد بخاطر کلسترول بالای زرده اون رو از سفیده جدا می کنن و نمی خورن. ولی زرده ی تخم مرغ بیوتن داره که برای مو عالیه.

اسفناج

برگ های اسفناج بخش مهمی از یه رژیم غذایی سالمه. این برگ های سبز در سلامت مو هم نقش مهمی دارن. اسفناج سرشار از آهنه. کمبود آهن باعث میشه خون به ریشه های مو نرسه و ریزش مو و مشکلات دیگه پیش بیاد. این گیاه منبع بسیار خوبی از ویتامین A هم هست که باعث تولید چربی طبیعی میشه و مو رو سالم و درخشان نگه میداره. اسفناج ویتامین C هم داره که در ساخت و حفظ کلاژن نقش داره.

بادام

هممون می دونیم که آجیل سرشار از چربی های مفید و پروتئینه. ولی به طور خاص، بادام در رشد مو خیلی موثره. با داشتن ویتامین E و بیوتن، بادام به استحکام مو و رسوندن مواد مغذی به پوست سر خیلی کمک می کنه. یه مشت کوچیک بادام در روز کمک می کنه تا هم موهای سالمی داشته باشید و هم احساس سیری کنید.

ماست یونانی

ماست یونانی علاوه بر اینکه سرشاز از پروتئین های مفید برای مو هست، منبع خوب ویتامین D و B5 هم هست. جفت این ویتامین ها باعث تقویت تار های مو میشن. تحقیقات نشون دادن که کمبود ویتامین D باعث ریزش مو میشه، پس خیلی مهمه که این ویتامین روزانه مصرف بشه.

ولی جای نگرانی نیس، موهای آقای کونته هم ریخت!
البته موهای آنتونیو کونته هم ریخته بود یه زمانی، جای نگرانی نیس!

میوه جات

پرتقال، کیوی، توت فرنگی و انبه و آناناس سرشار از ویتامین C هستن. این ویتامین برای جلوگیری از شکنندگی مو و افزایش کلاژن پوست و مو ضروریه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *