رمز عبورتون هر چقدرم که پیچیده باشه، شکستنش کاری نداره

رمز عبورتون هر چقدرم که پیچیده باشه، شکستنش کاری نداره

Header-3

می خواید بدونید پسورد خوب چه پسوردیه؟

همه قانون ساخت یه رمز عبور خوب رو می دونن : از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و ترجیحا یه علامت میشه یه پسوورد ساخت که ایمن باشه. این قانون پسورد سازی از مردی به نام بیل بر ( Bill Burr ) میاد. در سال 2017، او قانون خود ساخته ش رو رد کرد! او میگه، این روش، روش ایمنی برای ساخت پسورد نیست. در واقع، پسوردهای اینطوری، خیلی راحتتر شکسته میشن.

یه قانون آزار دهنده که کلا هم اشتباه بوده!

قانون حروف بزرگ/ اعداد/ علامت ها اصلش مربوط به یه گزارش از موسسه ی ملی فناوری و استانداردها در سال 2013 میاد. آقای بر اونجا یکی از مدیران بوده. هر باری که روی یه وبسایت حساب کاربری جدیدی میسازید و پیغامی براتون رو صفحه ظاهر میشه که میگه باید از ” حروف کوچک، حروف بزرگ و علامت ها ” استفاده کنید، دارید از اون قانون توی گزارش پیروی می کنید. بهتون توصیه هم شده که پسوردتون رو هر 90 روز عوض کنید؟ اون هم مال همون گزارشه.\

1password-logo

متاسفانه این اولین قانون مربوط به پسورد قوی بود و اون زمان اطلاعات بیشتری در دست نبود. مشکل اینجاس: پسوردهایی رو که اعداد و علامت ها رو با هم دارن سخت میشه به خاطر سپرد بخاطر همین اکثر افراد پسوردهای کوتاهی میسازن تا راحت تر حفظشون کنن. ولی پسورد طولانی ایمن تر از پسورد پیچیده س! یه پسورد 16 تایی که فقط از اعداد باشه باز کردنش به مراتب سخت تر از پسورد یپیچیده با 8 کارکتره.

اون قانون عوض کردن پسورد هر سه ما هم به درد نمیخوره. وقتی همش مجبور باشی پسورد جدیدی رو حفظ کنی، کوتاهترش میکنی و این برای ایمنی یه پسورد خطرناکه.

Blog-14

برنامه هایی که پسورد شما رو حفظ می کنن!

از این به بعد اگر میخواید پسورد ایمنی داشته باشید، سعی کنید طولانی باشن. نگران حفظ کردنشون هم نباشید Password1 و Last Pass بهتون کمک میکنن تا تمام پسوردهاتون رو در پشت یه سوپر پسورد خیلی طولانی ذخیره کنین و از طریق برنامه های دسکتاپ و اپلیکیشن های موبایل اون پسوردها رو در اختیارتون قرار میگیرن. با وجود این برنامه هایی که پسوردتون رو حفظ می کنن، می تونید خیلی راحت و بدون نگرانی برای هر حساب کاربری یه پسورد طولانی و پیچیده انتخاب کنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *